36) 1° / SECOND WEEK 36 (MAY 11-15TH, 2020)
Descripción del curso
1° / SECOND GRADE
-------------------------------------
¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!
Link 10 AM https://meet.google.com/vdx-yixb-hui
MONDAY
Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
-
Emotions vocabulary
Self knowledge
Perception of the clock
Balance
Bank Account
Writing: Escritura, Ortografía, redacción Vocabulario (Ingles y Español).
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY
2. Investiga su significado
3. Escríbelas 2 veces en tu cuaderno en inglés y español
4. Ilustrarlas y escribe una oración con cada palabra utilizando Pronouns, action verbs and verb to be.
ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)
GRAMMAR: USE OF A/ AN/ THE
- Watch this video about the use of “a” and “and” https://www.youtube.com/watch?v=mSRpXo7hNY8
- Write in your notebook the “rules” for the use of “a” and “and”
- Write your sentences in your notebook and use your Treasure Island Chart
Guarda tus "playmoney" en un bote o frasco.
ACTIVITY 4 TREASURE ISLAND
Count your “play money” and write how much you gained in the “Balance Account”
ACTIVITY 5 SOCIAL STUDIES- CIVICS
Sube tu trabajo a Facebook
ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
Lee en Scholastic Read trough the week, the assigned book . Put attention to the characters, because at the end of the week, we're going to make an activity with that information.
PHYSICAL ED ACTIVITY
2. Con las manos en la cintura,
3. Coloca el pie derecho firme a la línea recta y muy despacio eleva tu pie izquierdo,(deberás mantener el balance o equilibrio por solo 5 segundos).
4. Ahora deberás repetir la instrucción colocando el pie izquierdo firme a la línea recta y muy despacio eleva tu pie derecho, (deberás mantener el balance o equilibrio por solo 5 segundos).
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
WHAT WILL BE EVALUATED:
- Language and Communication : Vocabulary, Letters, Phonics
- Language arts Reading
- Social Studies “My house”
- Mathematical Thinking: Numbers
- Graphomotricity
- Social Studies: My House
________________________________________________________________________________________
TUESDAY
Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
- Lenguaje escrito: Ortografía, Redacción, Vocabulario de toda la producción realizada
Matemáticas (Eduten):Identificación de cuerpos geométricos
Objeto directo e indirecto
Propiedades del sonido
Vocabulario
Bibliografía
pronouns
verbs
questions
Parts of a story: Characters and setting
La descripción
Proper nouns
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2 LANGUAGE ARTS - GRAMMAR - Writing a letter to your teacher
We're going to learn about: Emotions, Feelings, (subject and object) Pronouns, vocabulary, parts of the letter.
-
Learn about Subject and object pronouns:https://www.youtube.com/watch?v=YJ1oH3t_LrE
- Learn about how to write a “friendly letter”
- In your notebook write 3 columns with PRONOUNS, SUBJECT, AND OBJECT PRONOUNS
- In your notebook write the parts of a “friendly letter”
-
Write 3 sentences using object pronouns, - emotions and feeling vocabulary words to write a letter on how you feel about your teachers.
- Fill in the blanks to write a friendly letter to your teachers.
I feel _________ when I learn.
I __________ to learn with my teacher, beacuse ____________ .
I thank my teacher for _______________________________.
I think my teacher is ______________.
Upload your letter to facebook and tag your teachers! .
ACTIVITY 3 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA
1.Remember the parts of the story: focus on the characters and the setting
Watch this video to learn about common and proper nouns: LINK
2. Watch Chapter
3. According to your investigation, write 3 sentences about what the characters are doing and where in PRESENT CONTINUOUS.
5. Use your project notebook to write your sentences
6. Localize the place to where Alice travelled in your map.
Upload your map to Facebook
ACTIVITY 4 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.
ACTIVITY 5 MUSIC
We're going to practice: Sound Properties: Frequency and Duration
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
----------------------------------------
EVALUABLE PRODUCTS:
- The productions you made, evaluated and published of the above contents in the social networks.
WHAT IS GOING TO BE EVALUATE
- Mathematical Thinking : Math , Financial Education .
- Reading Comprehension - Comprehension of the 5 reading powers
- Language and Communication
________________________________________________________________________________________
WEDNESDAY
Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
- Lenguaje y Comunicación:Ortografía, Redacción, Vocabulario
- Language arts: Written language
- Pensamiento matemático: Restas
- EL reloj y la hora
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2 DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
- Look up in the dictionary the following words:
- citizen
- responsibilities
- global citizen
- digital citizen
- Write then 3 times in english and spanish
Click on MY LESSON and then, click on the first box that says: BIG IDEA People's actions affect others.
Click on the headphones and listen.
- Identify the actions you are doing to help your community and identify the vocabulary words in the text you are listening to.
- After you are done click on the following icon:
and play the vocabulary game GRADE 2 UNIT 4 GAME 1, challenge yourself to find the words meanings. (REMEMBER TO BE SELF-CONFIDENT¡¡¡)
- Write one sentence with each word and illustrate (a or an)
- actions
- citizen
- responsible
Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.
ACTIVITY 3 SOCIAL STUDIES - CONOCIMIENTO DEL MEDIO
1.- Investiga cómo puede afectar la falta de agua en tu comunidad.
2.- Ve este video: https://www.youtube.com/watch?v=fuo4tfzcGp4&t=47s
3.- Contesta la página 130 - 131 de tu libro de CM de SEP.
4.-Escribe 3 enunciados en tu cuaderno cómo cuidas en tu casa el agua en esta cuarentena que hay que lavarse las manos como medio de seguridad.(Usa el Sujeto y predicado
5.- Elabora un tríptico con la información del cuidado del agua
https://www.youtube.com/watch?v=6Pz0VWI9h6Q
Sube tu trabajo a Facebook
ACTIVIDAD 4 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.
ACTIVITY 5 EXPRESSION
Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy:
(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
EVALUABLE PRODUCTS:
- La comprensión de los temas de Ciencias Sociales y Naturales: history of earth's surface
- Los contenidos estipulados de cada área trabajada
WHAT IS GOING TO BE EVALUATE
- Mathematical Thinking : Math , Financial Education .
- Reading Comprehension - Comprehension of the 5 reading powers
- Language and Communication
________________________________________________________________________________________
THURSDAY
Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
-
Eduten: Eating lunch at school
- Math thinking: Adición y Multiplicación
- Letters:
- Vocabulary
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
Vocabulary
- Daytime
- Nightime
- Sun
- Planet
- Rotate
-
Day and Night
You may have seen the Sun in the sky during the day. You may have noticed that we don’t see the Sun at
night. But have you thought about why we have day and night? What are your ideas about this?
Click here for pages 228–230 in the Be a Scientist Notebook.
Inquiry Activity: Shadows
Think about shadows. Have you ever seen your shadow when you were outdoors? Where was the Sun at the time? Are you ready to investigate how shadows can change? You will shine a flashlight on an object and draw the shadow it makes.
Open the Be a Scientist Notebook to page 228. Make your prediction. Then begin your investigation and answer all the questions on pages 229–230.
- With the vocabulary words and everything you just learned, write 5 sentences using correctly a/ an/ the, use of capital letters and correct spelling, to make the first part of a video using this information.
- Make a video of this experience and share it with your classmates.
ACTIVIDAD 3- SCIENCE GO GREEN - HUERTO - Sustentabilidad y reciclado
https://www.youtube.com/results?search_query=que+es+la+reforestacion&sp=eAE%253D
2.- Escribe 3 enunciados con los beneficios de reforestación (subraya el sujeto y el predicado)
3.- Realiza un storyboard para crear una historia sobre la importancia de la reforestación
4.- Elabora un video en el que cuentes la historia con tus frases y dibujos y compartela.
ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
CIERRE
- Autoevalúa tus ejercicios con las rúbricas de escritura de tu cuaderno.
- No olvides escribir la Bibliografía en tus trabajos de investigación.
- Anota tus playmoney del día en tu manta treasure o registro visible.
LO QUE SE EVALUARÁ:
- Lenguaje y Comunicación:Ortografía, Redacción, Vocabulario (FIRE SAFETY)
- Language arts: Written language
- Pensamiento matemático:
- Ciencias/Science and Technology: Sustentabilidad y reciclado: Reciclando PET
________________________________________________________________________________________
FRIDAY
Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.
HAPPY TEACHER'S DAY!
------------------------------------------------------------------------------------------------