36) 1° / SECOND WEEK 36 (MAY 11-15TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

1° / SECOND GRADE

 

(Da click en este botón para
direccionarte a Classroom)
 
CÓDIGO DE LA PLANEACIÓN DE LA SEMANA 36:   
 
CODE: qis5d62

-------------------------------------

Google Meet

¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!

Hora: 10:00 am

Link 10 AM https://meet.google.com/vdx-yixb-hui

 
 
 
 
Lotus flower icono gratis    Revisa las actividades para Mindfulness 
 
______________________________________________________________________________________

MONDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Emotions vocabulary
    Self knowledge
    Perception of the clock
    Balance
    Bank Account
    Writing: Escritura, Ortografía, redacción Vocabulario (Ingles y Español).
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: math challenge
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 15 minutes per day.

 
 
 

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY

 We're going to practice: Emotions and feeling vocabulary 
 
1. Localiza al menos 5 palabras de vocabulario (de la columna 1) que tengan que ver con sentimientos agradables hacia tu maestra.
2. Investiga su significado
3. Escríbelas 2 veces en tu cuaderno en inglés y español
4. Ilustrarlas y escribe una oración con cada palabra utilizando Pronouns, action verbs and verb to be.
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.
 
Usa este video para escuchar su pronunciación: pronunciation column 1: https://youtu.be/nydFSS7jeTU
 
abeja icono gratisPractica Spelling con este vocabulario.

 

 

ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)

Actividades Programa Inteligencia Emocional y Social - Educación Financiera y Negocios
Te invitamos a trabajar el programa TREASURE ISLAND desde casa.
 
Vamos a definir nuestras 3 conductas observables de la semana, trabajando con la habilidad de CONFIDENCE:
 
 
Una conducta observable, es una acción concreta que podemos acordar en familia para mejorar nuestra dinámica familiar.
 
1. Ésta semana, proponemos trabajar con: CONFIDENCE
 
 
2. Identifica en la tabla de arriba (rúbrica), el nivel en donde te encuentras (las descripciones de cada habilidad te dicen lo que eres capaz y lo que falta por alcanzar). En familia, platiquen qué acciones pueden ayudarte para alcanzar el siguiente nivel (siguiente sol).
 
3. En tu cuaderno, escribe oraciones, en la que describas dos situaciones en las que crees que podrías trabajar para aumentar la confianza en tí mismo..
 

The United Kingdom flag icon - country flags GRAMMAR: USE OF A/ AN/ THE

  1. Watch this video about the use of “a” and “and” https://www.youtube.com/watch?v=mSRpXo7hNY8
  2. Write in your notebook the “rules” for the use of “a” and “and” 
  3. Write your sentences in your notebook and use your Treasure Island Chart
 
I feel confident when I make a question
I feel confident when I am participating in class or in a conversation
I feel confident when I am ...
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.
 
5. Al final del día si cumpliste con todas las conductas, te llevas un "playmoney" por cada una de ellas (obteniendo como máximo 3 por día). Anótenlas en tu manta Treasure Island o en un registro que esté visible en tu casa.
Guarda tus "playmoney" en un bote o frasco.
 
6. ¡Practica estas conductas durante toda la semana!.
 
 
 

ACTIVITY 4 TREASURE ISLAND

We're going to practice: Additions / Balance / Bank account
 

Count your “play money” and write how much you gained in the “Balance Account”

 
 
 

ACTIVITY 5 SOCIAL STUDIES- CIVICS

 
We're going to practice: Los derechos  de los niños
 
1.- Investiga cuales son los derechos de los niños
 
 3.-  Escribe un listado con los derechos de los niños con dibujo.
 4.-  Escribe 3 oraciones donde menciones que hacen tus papás por ti.
 5.- Resuelve la pág.114 de tu libro de cívica y ética.
 6.- Crea un Storyboard con la narrativa de los derechos de los niños.  

Sube tu trabajo a Facebook

 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
BOOK OF THE WEEK: FIRE SAFETY
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Read trough the week, the assigned book . Put attention to the characters, because at the end of the week, we're going to make an activity with that information.

 
                            
                

PHYSICAL ED ACTIVITY

 We're going to practice: Balance
 

1. Traza una línea recta en el suelo.
2. Con las manos en la cintura,
3. Coloca el pie derecho firme a la línea recta y muy despacio eleva tu pie izquierdo,(deberás mantener el balance o equilibrio por solo 5 segundos).
4. Ahora deberás repetir la instrucción colocando el pie izquierdo firme a la línea recta y muy despacio eleva tu pie derecho, (deberás mantener el balance o equilibrio por solo 5 segundos).
5. Si lo lograste, ahora trata de realizar la siguiente postura, durante 5 segundos, alternando los pies.
 
yoga pose GIF
 
No olvides el secreto está en tu concentración y en la respiración lenta.
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
-----------------------------------------
 
 

WHAT WILL BE EVALUATED:

  • Language and Communication  : Vocabulary, Letters, Phonics
  • Language arts Reading
  • Social Studies “My house”
  • Mathematical Thinking: Numbers 
  • Graphomotricity
  • Social Studies: My House
 

________________________________________________________________________________________


TUESDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Lenguaje escrito: Ortografía, Redacción, Vocabulario de toda la producción realizada
    Matemáticas (Eduten):Identificación de cuerpos geométricos
    Objeto directo e indirecto
    Propiedades del sonido
    Vocabulario
    Bibliografía
    pronouns
    verbs
    questions
    Parts of a story: Characters and setting
    La descripción
    Proper nouns
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Identificación de cuerpos geométricos
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 15 minutes per day.
 

 

ACTIVITY 2 LANGUAGE ARTS - GRAMMAR - Writing a letter to your teacher

We're going to learn about: Emotions, Feelings, (subject and object) Pronouns, vocabulary, parts of the letter. 

  1. Learn about Subject and object pronouns:https://www.youtube.com/watch?v=YJ1oH3t_LrE

  2. Learn about how to write a “friendly letter”
           And check this poster's information:
 

  1. In your notebook write 3 columns with PRONOUNS, SUBJECT,  AND OBJECT PRONOUNS
  2. In your notebook write the parts of a “friendly letter” 
  3. Write 3 sentences using object pronouns, - emotions and feeling vocabulary words to write a letter on how you feel about your teachers.

  4. Fill in the blanks to write a friendly letter to your teachers. 

I feel _________ when I learn.

I __________ to learn with my teacher, beacuse ____________ .

I thank my teacher for _______________________________.

I think my teacher is ______________. 

Upload your letter to facebook and tag your teachers! .

 

ACTIVITY 3 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA  

 We're going to learn: LANGUAGE ARTS - GRAMMAR - GRAMÁTICA - REDACCIÓN - LITERATURE - GEOGRAPHY
 
 
1. Investigate about: common and proper nouns
 

1.Remember the parts of the story: focus on the characters and the setting
Watch this video to learn about common and proper nouns: LINK 
2. Watch Chapter

 

 
 

3. According to your investigation, write 3 sentences about what the characters are doing and where in PRESENT CONTINUOUS.
5. Use your project notebook to write your sentences
6. Localize the place to where Alice travelled in your map.

 

Upload your map to Facebook

 

 
 

ACTIVITY 4 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.

 
 

ACTIVITY 5 MUSIC

We're going to practice: Sound Properties: Frequency and Duration

GarageBand icono - ico,png,icns,Iconos Descargar libre
Trabaja en Garageband, en algúna app similar, o bien
 utiliza algún instrumento que tengas en casa.
 
 
1. Let's remember Miss Annie lesson about properties of sound
    You can watch it again: Sound properties by Miss Annie 
2. Practice in garage band the properties of:
    Frequency/Pitch
    Duration
3. In garage band, choose an instrument to represent:
    a) Frequency/Pitch: Record the frequency (low sound and high sound).
    b) Duration: Record the duration (long and short sounds). 
4. Make a video, explainig the differences of these 2 sound proprieties.
 
Upload your video to youtube. 
 
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
 

----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • The productions you  made, evaluated and published of the above contents in the social networks.

 

 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • Mathematical Thinking   : Math ,  Financial Education .
  • Reading Comprehension  -  Comprehension of the 5 reading powers
  •  Language and Communication 

________________________________________________________________________________________

WEDNESDAY

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Lenguaje y Comunicación:Ortografía, Redacción, Vocabulario
  • Language arts: Written language
  • Pensamiento matemático: Restas
  • EL reloj y la hora
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Money
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 15 minutes per day.
 

 

 

ACTIVITY 2 DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

 We're going to practice: vocabulary - citizens and government
 
 
  1. Look up in the dictionary the following words:
    1. citizen
    2. responsibilities
    3. global citizen
    4. digital citizen
  2. Write then 3 times in english and spanish
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.
 
1. Investigate about: how could your responsibilities affect others
Use this video for your investigation: https://www.youtube.com/watch?v=fQSnzrB5bso
 
 
McGraw-Hill España (@McGrawHill_ES) | Twitter  Ingresa a la plataforma con tu usuario y contraseña.
 
Go to UNIT 4 - UNIT OPENER
Click on MY LESSON and then, click on the first box that says: BIG IDEA People's actions affect others.
 
 

Click on the headphones and listen.

  1. Identify the actions you are doing to help your community and identify the vocabulary words in the text you are listening to.
  2. After you are done click on the following icon: 

and play the vocabulary game GRADE 2 UNIT 4 GAME 1, challenge yourself to find the words meanings. (REMEMBER TO BE SELF-CONFIDENT¡¡¡) 

  1. Write one sentence with each word and illustrate (a or an)
  • actions
  • citizen
  • responsible
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 
 
 
 

ACTIVITY 3 SOCIAL STUDIES - CONOCIMIENTO DEL MEDIO

We're going to practice: El cuidado del agua
 
 

1.- Investiga cómo puede afectar la falta de agua en tu comunidad. 

2.- Ve este  video: https://www.youtube.com/watch?v=fuo4tfzcGp4&t=47s    

3.- Contesta la página 130 - 131 de tu libro de CM de SEP.

4.-Escribe 3 enunciados en tu cuaderno cómo cuidas en tu casa el agua en esta cuarentena que hay que lavarse las manos como medio de seguridad.(Usa el Sujeto y predicado

5.- Elabora un tríptico con la información del cuidado del agua

https://www.youtube.com/watch?v=6Pz0VWI9h6Q

Sube tu trabajo a Facebook

 
 
 
 

ACTIVIDAD 4 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.

 
 

ACTIVITY 5 EXPRESSION

Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy

(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)

Sube tu video a Facebook, etiquetando a Miss Sofy.
 
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
 
-----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • La comprensión de los temas de Ciencias Sociales y Naturales: history of earth's surface 
  • Los contenidos estipulados de cada área trabajada

 

 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • Mathematical Thinking   : Math ,  Financial Education .
  • Reading Comprehension  -  Comprehension of the 5 reading powers
  •  Language and Communication 

 


________________________________________________________________________________________


THURSDAY

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: Eating lunch at school
  • Math thinking: Adición y Multiplicación
  • Letters:
  • Vocabulary
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Eating lunch at school Adición y Multiplicación
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 15 minutes per day.
 
 
 

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

 We're going to practice: vocabulary - MCGRAW PLATFORM
 
 
1. LOG IN TO MCGRAW PLATFORM
2. GO TO: EARTH AND SPACE / LESSON 1 "DAY AND NIGHT"
3. OPEN YOUR STUDENT LESSON AND GO TO THE SECCION "EXPLAIN"

 

Vocabulary Vocabulary

As you read more and explore why we have day and night, you will come across some new science words. Investigate their meaning using the flashcards. Launch the lesson: vocabulary flashcards.

Click on the Vocabulary activity to launch the Fliptips. 


  • Daytime
  • Nightime
  • Sun
  • Planet
  • Rotate
 4. Write the words and their meaning in your English notebook. Make a drawing for each word.
 
GO TO THE SECCION "PAGE KEELEY"
  1. Day and NightDay and Night

    You may have seen the Sun in the sky during the day. You may have noticed that we don’t see the Sun at

    night. But have you thought about why we have day and night? What are your ideas about this?
 Complete page 226 in the Be a Scientist Notebook.
 
GO TO THE "SECCION "EXPLORE"

Ebook Click here for pages 228–230 in the Be a Scientist Notebook.

Inquiry Activity: Classifying Matter Inquiry Activity: Shadows

Think about shadows. Have you ever seen your shadow when you were outdoors? Where was the Sun at the time? Are you ready to investigate how shadows can change? You will shine a flashlight on an object and draw the shadow it makes.

Open the Be a Scientist Notebook to page 228. Make your prediction. Then begin your investigation and answer all the questions on pages 229–230.

 
  1. With the vocabulary words and everything you just learned, write 5 sentences using correctly a/ an/ the, use of capital letters and correct spelling, to make the first part of a video using this information.
  2. Make a video of this experience and share it with your classmates.
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 

ACTIVIDAD 3- SCIENCE GO GREEN - HUERTO - Sustentabilidad y reciclado

We're going to practice:
 
1.- Investiga qué es la Reforestación y cuales son sus beneficios al medio ambiente.
https://www.youtube.com/results?search_query=que+es+la+reforestacion&sp=eAE%253D 

2.- Escribe 3 enunciados con los beneficios de reforestación (subraya el sujeto y el predicado)
3.- Realiza un storyboard para crear una historia sobre la importancia de la reforestación
4.- Elabora un video en el que cuentes la historia con tus frases y dibujos y compartela.
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 

 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
Escribe en tu cuaderno, si te está gustando el libro FIRE SAFETY de Scholastic que has leído durante la semana. Y la razón. Por qué sí o por qué no. Recuerda utilizar sujeto y predicado.
 
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 

CIERRE

  • Autoevalúa tus ejercicios con las rúbricas de escritura de tu cuaderno.
  • No olvides escribir la Bibliografía en tus trabajos de investigación.
  • Anota tus playmoney del día en tu manta treasure o registro visible.
 
----------------------------------
 

 

LO QUE SE EVALUARÁ:

  • Lenguaje y Comunicación:Ortografía, Redacción, Vocabulario (FIRE SAFETY) 
  • Language arts: Written language 
  • Pensamiento matemático: 
  • Ciencias/Science and Technology: Sustentabilidad y reciclado: Reciclando PET
 
 
 

________________________________________________________________________________________


FRIDAY

Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para  la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HAPPY TEACHER'S DAY!

Teachers Day Teacher GIF by evite

 

 
 

------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERENCES

Campos Formativos:

 
Language Arts
 
Math Thinking
 
Social Studies
 
Science
 
Personal & Social Developement
 
Physical Ed. & Health
 
Fine Arts