39) 2º WEEK 39 (JUN 1-5TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

2° / THIRD GRADE

 

(Da click en este botón para
direccionarte a Classroom)
 
CÓDIGO DE LA PLANEACIÓN DE LA SEMANA 39:   
 
CODE: us5lxle7

-------------------------------------

Google Meet

¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!

Hora: 9:00 am

Link: https://meet.google.com/kxz-tbft-riz

 

Hora: 12:00 pm

Link: https://meet.google.com/bxn-tvmm-zao

 

 
 
 
 
Lotus flower icono gratis    Revisa las actividades para Mindfulness 
 
______________________________________________________________________________________

Monday, June 1st, 2020 

Lunes 01 de Junio 

 

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS:

  • Eduten: Quiz
  • Cambridge Review Reading and Writing
  • Pensamiento matemático:Unidades de Medida 
  • Pensamiento matemático: longitud y unidad. 
  • Habilidades sociales : Asertividad. 
  • Habilidades emocionales: Regulación de emociones 
  • Assertiveness Vocabulary
  • Writing - Grammar - Action verbs and Future Going to
  • SCHOLASTIC: Ten fascinating facts about toys
 
 
 
 
 
 
"Relajación Otoño"
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN - QUIZ

 We're going to practice: QUIZ
 

Dear kids: The exam is visible from today 8:30 am with 10 exercises in total. You are expected to solve per day, the topics are specified each day of the week. You will have until Friday at 6 pm to finish solving the evaluation.

Go! :)

Solve number 1- Clock: Moving hands and telling time and 2- Fill in the missing number (addition)

GOOD LUCK!
 
 

ACTIVITY 2 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: Reading & Writing
MOVERS
 
1. As we present the evaluation exercises:
 
Answer the exercises.

 

ACTIVIDAD 3: PROCESOS MATEMÁTICOS/EDUCACIÓN FINANCIERA - Unidad de medida.

We're going to learn about: Unidad de medida. 

 
Investiga, ¿Qué es la unidad de medida?
 
Investiga sobre la longitud y su unidad, para esta investigación puedes revisar el siguiente link:https://www.youtube.com/watch?v=kzrplJ1jvko 
 
A partir de lo que aprendiste en el video contesta las siguientes preguntas con oraciones completas. 
  • ¿Qué es una unidad de medida? Una unidad de medida es ….
  • ¿Para qué sirve las medidas de longitud?
  • ¿Qué instrumentos se utilizan para medir la longitud?
  • Menciona las medidas de longitud que aprendiste
 
4.Resuelve los ejercicios sobre el metro y el centímetro, que encontrarás en el link:  https://www.conmishijos.com/uploads/tareas_escolares/documentos/fichas-medida-centimetro-metro.pdf 
 
5.Puedes imprimir y pegar o copiar la actividad  en tu cuaderno de Matemáticas. 
6.Localiza 5 objetos que encuentres en tu casa, mídelos y explica que unidades de medición utilizaste, escribelo e ilustrarlo.
7.Recuerda evaluar tu actividad con la rúbrica de escritura que se encuentra en tu cuaderno de matemáticas

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |Sube tu trabajo a Google Classroom.

 

ACTIVITY 4 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)

Actividades Programa Inteligencia Emocional y Social - Educación Financiera y Negocios

Te invitamos a trabajar el programa TREASURE ISLAND desde casa.

Vamos a definir nuestras 3 conductas observables de la semana, trabajando con la habilidad de ASERTIVIDAD  

Una conducta observable, es una acción concreta que podemos acordar en familia para mejorar nuestra dinámica familiar.

 Identifica en la tabla (rúbrica), el nivel en donde te encuentras (las descripciones de cada habilidad te dicen lo que eres capaz y lo que falta por alcanzar). En familia, platiquen qué acciones pueden ayudarte para alcanzar el siguiente nivel (siguiente sol).

ACTIVITY 4: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY

We're going to practice: ASSERTIVENESS emotions 

 

  1. Watch this video about ASSERTIVE COMMUNICATION https://www.youtube.com/watch?v=WjoDEQqyTig&list=PLcyD5CfMYNl8fe-hh7uBEVkq1yXNvd8NJ&index=1 
  2. Identify the following words on your emotions chart:
    1. Passive
    2. Aggressive
    3. Assertive
    4. Hurt
    5. Lack of
  3. Write the meaning of the words 3 times and illustrate it.
  4. Watch this short film and answer the following questions: https://www.youtube.com/watch?v=WjoDEQqyTig&list=PLcyD5CfMYNl8fe-hh7uBEVkq1yXNvd8NJ&index=1 
  5. Why is it important to be assertive when we want to communicate?
  6. What happens when we lack assertiveness?
  7. Use the vocabulary words to make your sentences watching your Grammar  

The United Kingdom flag icon - country flags

GRAMMAR: FUTURE TENSE (WILL) 

  1. To write your sentences describing you goals for this week, please watch this video about Future Simple Tense
  2. https://www.youtube.com/watch?v=cfNMrfGcZXw
  1. Write your sentences in your notebook and in your Treasure Island Chart.
 

Example:

    1.  I will think before I speak 
    2. I will be careful not to hurt others feelings
    3. If someone feels bad, I will try to cheer them up

Upload it to your Facebook group.

abeja icono gratisPractica Spelling con este vocabulario.

 

 

 

ACTIVITY 5 TREASURE ISLAND

 
  1. Al final del día si cumpliste con todas las conductas, te llevas un "play money" por cada una de ellas (obteniendo como máximo 3 por día). Anótalas en tu manta Treasure Island o en un registro que esté visible en tu casa.

Guarda tus "play money" en un bote o frasco.

  1. ¡Practica estas conductas durante toda la semana!.

We're going to practice: Additions / Balance / Bank account

 

Count your “play money” and write how much you gained in the “Balance Account”

 
 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

We're going to practice: Review of this months topics

Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
 
BOOK OF THE WEEK:  Ten fascinating facts about toys
 
Lee en Scholastic Read through the week, the assigned book . Pay attention to the book, What is the book about? This time you are going to make a video with a review of what is the book about and what does it make you wonder.   
 
 
                                     

PHYSICAL ED ACTIVITY

 We're going to practice: Coordinación 
 

Make the next exercises from 6 to 11
 
 
2.Si puedes marca los dos cuadros como se muestra en el video. 
3.Observa nuevamente los ejercicios del 6 al 11 que se muestran en el video.
4. Realiza lo ejercicios, debes mantener la concentración,
5.Ahora pide ayuda a tus papas para grabar solo tus pies realizando los ejercicios.

Sube  tu video a facebook.
 
 

CIERRE

 
 
 
-----------------------------------------
 

EVALUABLE PRODUCTS:

  • Quiz  Eduten: Clock: Moving hands and telling time and Fill in the missing number 
  • Cambridge Review Reading and Writing
  • Lenguaje escrito, grammar y vocabulary: emociones (pronunciation) y oraciones de conductas observables (future will)
 

WHAT WILL BE EVALUATED:

  • Quiz Eduten: Moving hands and telling time and Fill in the missing number 
  • Procesos matemáticos y Educación Financiera: Escrito sobre la definición y actividad sobre la unidad de medida, ejercicio de longitud y unidad. .  
  • En cuadernos: Correcta escritura, ortografía y redacción / Bibliografía en formato APA.
  • Proceso de investigación del vocabulario (Inglés y Español)
  • Correcto proceso de suma y balance de cuenta 
  • Comprensión de asertividad
  • Writing and grammar: Vocabulary sentences and written goals of the week

________________________________________________________________________________________


Tuesday, June 2nd, 2020 

Martes 02 de Junio

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: Quiz
  • Cambridge Review Listening Part 2
  • Vocabulary:The Little Prince
  • Lectura de comprensión (Inferir como estrategia)
  • Lenguaje y comunicación:  Literatura: Novela
  • Grammar: Making an inference using future will
  • SCHOLASTIC: Rosa loves to read
 
 
 
 
 
 
"RELAJACIÓN LA NUBE " 
Espejo Nube Feliz de Decoloopio | Accesorios para niños | Cult ...
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN - QUIZ

 We're going to practice:QUIZ
 

 

Solve exercises 3- Flying objects: Multiplication tables of 2, 5 and 10 and 4- Number line, 0-20

GOOD LUCK!

 

ACTIVITY 2 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: Listening
MOVERS
 
1. As we present the evaluation exercises:
 
Listen to the audios, and answer the exercises.
 
 

ACTIVITY 3: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

 We're going to practice: vocabulary - READING COMPREHENSION - Making an inference

  1. Watch the video to learn about the vocabulary used in Chapter 4 of “The little Prince·

https://www.youtube.com/watch?v=WiV2sgXZin4

  1. Identify the meaning of the words in the video 
  2. In your notebook write the words  in English and Spanish 3 times
  3. Make a sentence or a drawing telling something about “The story”
  • chapter
  • asteroid
  • grownups
  • essencial
  • indulgent

Upload it to your Facebook group.

abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

 

ACTIVITY 4 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA  

 We're going to learn:  Reading Skills/ Inferences
 
 
INFER/ INFERIR
El Principito', héroe intemporal, cumple 70 años - RTVE.es

 

1.Elige una posición cómoda para esta actividad. 
 
Repasa lo que sabes sobre Inferir (nuestro poder en la lectura), te comparto el siguiente link: https://www.youtube.com/watch?v=Ch2VHM6Cmmw
Escribe en tu cuaderno el título “Inferir”  y el título de la Novela “El principito”
 
 
 
Elabora  INFERENCIAS de la lectura sobre el lugar donde vive el principito.
¿Dónde crees que vive el Principito? (Escribe 3 “pistas” justificando tu inferencia).
¿En el mundo del principito, hacía frío o calor? (Escribe 3 “pistas” justificando la inferencia).
 
Usa tu Storyboard para crear tu propia  historia utilizando tus inferencias, usando fotografías o dibujos en donde describes la historia como te la imaginas (usando las emociones que sentiste mientras escuchaban la lectura).
Realiza un video compartiendo  la historia que creaste con tus imágenes y emociones que sentiste mientras escuchabas la lectura.
Identifica las emociones que sentiste al escuchar la lectura.

Upload your drawing to Facebook

 

 
ACTIVITY 5 

We're going to learn: Reading Skills/ Inferences

We are going to watch a short film called:

PARTLY CLOUDY

What inferences can you make?

 

MUSIC ACTIVITY 6

We're going to learn about: Playing a song / Musical notes

GarageBand icono - ico,png,icns,Iconos Descargar libre Trabaja en Garageband, en algúna app similar que tengas en casa
 o utiliza algún instrumento.   
 
 
1. Record yourself, playing "happy birthday" for your dad. We're gonna make a surprise for Father's day!
 
 
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 

ACTIVIDAD 7 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice:  Review of this months topics
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

BOOK OF THE WEEK: Rosa loves to read

Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for a bedtime story. Pay attention.

CIERRE

 

----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • EDUTEN: Flying objects: Multiplication tables of 2, 5 and 10 and 4- Number line, 0-20
  • Escrito sobre la inferencia de la Novela “el principito ”capitulo 4  . 
  • Storyboard: “el principito ”capitulo 4  
  • Vocabulary “El Principito”’
  •  

 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • Pensamiento matemático: Eduten:  Quiz
  • Comprensión lectora - Con Criterios (rúbricas) de lectura oral y comprensión 5 poderes
  • Written language/ Grammar: Making inferences using Future will
  • Lenguaje y Comunicación: Lectura oral con criterios (rúbricas) de lectura oral y comprensión.

________________________________________________________________________________________

Wednesday, June 3rd, 2020

Miércoles 03 de Junio  

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: Quiz
  • Cambridge Review Listening Part 2
  • Language arts:vocabulary of “Liquids and Gases”
  • Grammar/ Science: writing: Making predictions using future tense “will”
  • Ciencias: Líquidos y Gases 
  • SCHOLASTIC: Experiments with solids, liquids and gases
  • Body Expression Activity
 
 
 
 
 
"EL TREN DE LA CALMA" 
Hola, Este es el proyecto sobre el cual hemos estado investigando ...
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN -QUIZ 

 We're going to practice: QUIZ
 

 

Solve exercises 5- Classify objects by height and 6- Calculate with animals

GOOD LUCK!

 

CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: Listening
MOVERS
 
1. As we present the evaluation exercises:
 
Listen to the audios, and answer the exercises.

 

ACTIVITY 2 DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY - SCIENCE

 We're going to practice: vocabulary of the module Properties of Matter LESSON 3: LIQUIDS AND GASES

  1. Log into your McGraw Platform and Click on your INSPIRE SCIENCE GRADE 2 STUDENT EDITION 
  2. Open Module 1 “Properties of Matter”, click on lesson 3 “Liquids and Gases and open your student lesson.
  3. In your English notebook, copy the vocabulary words and make a drawing

  • volume: the amount of space something takes up
  • takes up: in the sense of occupy, to occupy or fill (space or time)
  • around: in the sense of everywhere, in no particular place or direction
  • evaporate: to change from a liquid or solid to a vapour
  • steam: in the sense of vapour

  1. Click here for page 30 in the Be a Scientist Notebook and explain your answer. Which friend do you agree with?
  2. Have you noticed that water disappears when it’s boiled? Where do you think it goes? Watch the video of evaporation to find out.
  3. Click here for page 31 in the Be a Scientist Notebook. and write your questions.
  4. Make an experiment: With an empty plastic bag or jar we will watch how water evaporates.
    1. Put some water in the plastic bag or jar.
    2. Close it
    3. Place it under the sun
    4. Look what happened to the water. 
 

 

ACTIVITY 4 LANGUAGE ARTS - GRAMMAR

The United Kingdom flag icon - country flags GRAMMAR: Making predictions using FUTURE TENSE (WILL).


 Inquiry Activity: Measuring Liquids

It’s time for your first investigation! What do you think will happen when you pour water into different shaped containers? How high do you think the same amount of water will be in each container? Open the Be a Scientist Notebook to page 32. Write your predictions. Then carry out the investigation. 

Crosscutting Concepts: Cause and Effect

You showed cause and effect in your investigation. You saw how changing the shape of the container affected how high the water went. What if you change the type of liquid? How would that affect your results? Use what you have read and the results of your investigation to answer question 3 using FUTURE TENSE (WILL).

Example: Using your sentences, and imagens from your experiment make an infographic using (you can use canva, powerpoint, or any other tool you have access to)

Upload it to your Facebook group
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

 

Google Meet

ACTIVITY 5  SCIENCE

We're going to learn: Líquidos y gases 

1 Investiga sobre las propiedades de los líquidos, revisa el siguiente link: https://www.youtube.com/watch?v=T6xUaSl6GvI

2.Identifica cuales son los propiedades de los líquidos. 

3.Escribe en tu cuaderno el título Líquidos y gases.

4. Investiga sobre las propiedades de los gases, revisa el siguiente link: https://www.youtube.com/watch?v=BeUTNO7J3TU

5.Elabora un mapa conceptual  sobre las propiedades de los líquidos y los gases deberás ilustrar tu actividad. 

6. Elabora un cartel sobre ¿Cuáles son las propiedades de los líquidos y gases?

7.Toma una foto y sube tu trabajo.

Sube tu video a Facebook

 

 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice:  Reading Skills (Question/ Inference)
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

BOOK OF THE WEEK: Experiments with solids, liquids and gases

Lee en Scholastic. Read through the week, the assigned book . Pay attention to every experiment. What do they make you wonder? If you do, let me know by.

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |Google Classroom.publishing your question in the section called “Tablero”. 

 
 

EXPRESSION ACTIVITY

Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy

(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)

Sube tu video a Facebook, etiquetando a Miss Sofy.
 
 

CIERRE

 
 
-----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

 
  • EDUTEN: QUIZ Classify objects by height and Calculate with animals
  • GO GREEN: Slogans
  • Social studies: Mapa conceptual y cartel de los líquidos y gases 
  • Infographic liquids and gases 
  • Body Expression Activity

 

 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • EDUTEN Quiz: Classify objects by height and Calculate with animals 
  • Language arts: writing and vocabulary of Science: liquids and gases 
  • Social studies: Mapa conceptual y cartel de los líquidos y gases 
  • Infographic liquids and gases 
  • SCHOLASTIC: Reading skills (inferencing and questioning)

________________________________________________________________________________________


Thursday, June 4th, 2020

Jueves 04 de Junio

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten Multiplication tables of 2-5 and 10 
  • Cambridge Review Listening Part 3
  • Vocabulary: Social studies Unit 4 Lesson 5
  • Listening and writing: comprehension, spelling, correct use of capital letters
  • Science/Geografía: Localización en el mapa Life in the Caribbean  Infographic: Life in the Caribbean 
  • GO GREEN: Slogans
  • SCHOLASTIC: Grandpa's Quilt
 
 
 
 
 
 
"DESPERTANDO NEURONAS "
 
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

We're going to practice: QUIZ

Solve exercises 7- Listen: Multiplication tables of 2-5 and 10 and 8- Match pairs: Multiplication

GOOD LUCK!


ACTIVITY 2 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: Listening
MOVERS
 
1. As we present the evaluation exercises:
 
Listen to the audios, and answer the exercises.
 

 

ACTIVITY 3: DAILY ROUTINE SOCIAL STUDIES

 We're going to practice: vocabulary - vocabulary - Celebrating Cultures
 
  • diversity
  • influence
  • heritage: ways of life handed down from the past
  • include: to cover or contain
  • recreation: the act of relaxing or playing for fun
Write in your English notebook the words with their meaning and make a drawing
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.
 
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

ACTIVIDAD 4 Social Studies /Geography: Life in the Caribbean

We're going to learn: Life in the Caribbean

SOCIAL STUDIES NETWORK

There are many different cultures in the Caribbean. Let’s take a look at some of them.

  1. Locate in your map with different colors:

    1. Cuba
    2. Jamaica
    3. Dominican Republic
    4. The Bahamas
    5. Puerto Rico
    6. Haití

  1. Solve sections 2 - 4 of UNIT 2: CELEBRATING CULTURE Lesson 5: Life in the Caribbean

  1. ANSWER THIS QUESTION IN THE SOCIAL STUDIES NETWORK
    1. Section 2: What cultures influenced Cuba?
    2. Section 2: What cultures have influenced Jamaica?
    3. Section 3: Name one culture that has influenced the Dominican Republic.
    4. Section 3: What cultures have influenced the Bahamas?
    5. Section 4: How are Puerto Rico and the United States similar?
    6. Section 4: Name one culture that has influenced Haiti.
  2. In your notebook with the title: Caribbean countries, make sentences with the information you learned about those Countries. 
  3. Make an infographic about Caribbean countries using the information you learn 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 

 ACTIVIDAD 5 SOCIAL STUDIES/CONOCIMIENTO EL MEDIO

We're going to learn: Diversidad Cultural - UNESCO


1.Investiga sobre ¿Qué es la UNESCO?, revisa el siguiente link: https://www.youtube.com/watch?v=xwU2UKexSug

2.Investiga sobre ¿Qué es la diversidad Cultural?,  revisa el siguiente link: https://www.youtube.com/watch?v=OPUDvY16eI8

3.Escribe en tu cuaderno el título Diversidad Cultural

4. Escribe 4 enunciados con las ideas principales sobre:

  • Que significa la UNESCO
  • Para que se formó
  • Que promueve
  • Que es la diversidad cultural

4.Elabora un escrito ilustrado sobre el concepto de la UNESCO y la diversidad Cultural.

5. Elabora las siguientes actividades sobre la Diversidad Cultural.

6. Imprime las actividades, elabora, colorea y pega en tu cuaderno de proyectos. 

7.Toma una foto y sube tu trabajo. 

InfanTIC: EL RESPETO POR LA DIVERSIDAD

 

Diversidad cultural: 6to grado - Material de Aprendizaje
 
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice:  Reading Skills (Story Elements/ Inference)
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

BOOK OF THE WEEK: Grandpa's Quilt

 Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for a bedtime story. Pay attention to the story elements and the picture clues. Why are they important when we make an inference? 

 
 

CIERRE

----------------------------------
 

EVALUABLE PRODUCTS:

  • Eduten Quiz: Listen: Multiplication tables of 2-5 and 10 and Match pairs: Multiplication
  • Localización en el mapa Life in the Caribbean
  • Infographic: Life in the Caribbean (Answer sections 2 - 4 in the Social Studies Network)

 

WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

 
  •  
  • Eduten Multiplication tables of 2-5 and 10 
  • Vocabulary: Social studies Unit 4 Lesson 5
  • Listening and writing: comprehension, spelling, correct use of capital letters
  • Science/Geografía: Localización en el mapa Life in the Caribbean  Infographic: Life in the Caribbean 
 
 
 

________________________________________________________________________________________


Friday, June 5th, 2020

Viernes 05 de Junio. 

Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para  la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten Quiz: Word problems and 10- Match pairs: Clocks and times
  • Cambridge Review: Speaking
  • Vocabulary: “Las Meninas” 
  • Art: Museo Picasso Barcelona
  • HANDS ON: Portrait of your father
  • Flashcards: Spelling and Vocabulary
  • SCHOLASTIC: Reading Skills “The Invisible Man”
 
 
 
 
 
 
"POSTURA DE LA RANITA" 
Procesos - Webquest Los Números en E.I.
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN - QUIZ

 We're going to practice: QUIZ
 

Solve exercises 9- Word problems and 10- Match pairs: Clocks and times

 

GOOD LUCK!

 

CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: Speaking
MOVERS
 
1. As we present the evaluation exercises:
 
Answer the questions: 
 
 

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

VOCABULARY - ART

 We're going to practice: vocabulary - “LAS MENINAS”
 
 
Visit room 14. “LAS MENINAS” and before you watch the video, read the text “ROOM 14 LAS MENINAS” and learn about  PICASSO’S ARTWORK AND TECHNIQUES 
Identify the meaning of the words in the text:
 
  • spontaneous / espontáneo
  • collection / colección
  • interpretation/ interpretación
  • painting/ pintura
  • imagination/ imaginación

 

In your notebook write the words 3 times in english and spanish and illustrate. Make a sentence or a drawing of these words

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

 

ACTIVIDAD 3 ARTE

In Pablo Picasso’s museum in Barcelona, observe the technique and figures Picasso used in the paintings in room 14. http://www.museupicasso.bcn.cat/ca/colleccio/sales-de-la-colleccio/

HANDS ON!!!

Using the last technique reviewed: COLLAGE

  1.  Make a portrait of your father, in a blank sheet, using only geometric shapes. Cut magazines in geometric shapes or color sheets and paste them to make a portrait collage.
 

Keep your artwork. We are going to surprise dad next week!

  Share your art-work in your Facebook group.

 

 
 

ACTIVITY 4  FLASHCARDS VOCABULARY AND SPELLING

Make a flashcard for each word. Be creative, here is an example of a flashcard and some ideas. https://www.pinterest.com.mx/search/pins/?q=flashcards%20shapes&rs=typed&term_meta[]=flashcards%7Ctyped&term_meta[]=shapes%7Ctyped. You will need 3 sheets of paper, scissors, color pencils or markers. 

  • spontaneous 
  • collection
  • interpretation
  • painting
  • imagination

  1.  Make the video of yourself saying each word two times showing the flashcards. compártela en el Facebook del grupo. 
Comparte tu progreso en el facebook de tu grupo.
 
 

 

ACTIVIDAD 5 - LANGUAGE ARTS - WRITING 

We're going to evaluate: Graphomotricity / Writing
 
Revisemos el avance semanal de tu caligrafía. 
 
Toma una foto a tu cuaderno de caligrafía, del ejercicio que hayas realizado en la semana, que te haya salido mejor. (rutina diaria).

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Tómale una foto y sube tu trabajo a Google Classroom.

 
 
 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Reading Skills (Question/Connections/ Inference)
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
 
BOOK OF THE WEEK: The Invisible Man
 
  1. Lee el libro asignado para este día.  ¡Conviértete en detective!
  2. Deberás elaborar un escrito donde realices una CONECCIÓN con la lectura, apoyándote con las preguntas que irán apareciendo a lo largo de la historia tendrás que ir recuerda ilustrar tu trabajo. 

LA CONECCION DE TODAS ESTAS IDEAS, PREGUNTAS Y RESPUESTAS, SE LE LLAMA INFERIR.

Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 
CIERRE
 

NOTA:Revisa todo lo que has producido (publicado, escrito en tu cuaderno) y revisa tu planeador para ver que has logrado y qué metas debemos alcanzar. En tu cuaderno encontrarás los criterios (rúbricas) para saber el nivel que has logrado, pero más importante, lo que puedes hacer para mejorar.

---------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • Eduten Quiz: Word problems and 10- Match pairs: Clocks and times
  • Cambridge Review: Speaking
  • HANDS ON: Portrait of your father
  • Flashcards with today’s vocabulary words
  • SCHOLASTIC Video The Invisible Man

 

 

  WHAT WILL BE EVALUATE

  • Eduten Quiz: Word problems and 10- Match pairs: Clocks and times
  • Cambridge Review: Speaking
  • Vocabulary: “Las Meninas” 
  • Art: Museo Picasso Barcelona
  • HANDS ON: Portrait of your father
  • Flashcards: Spelling and Vocabulary
  • Reading Skills Question, Inference, Connection, Reading Fluency 

------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERENCES

 
 
MOVERS learners, can:
 
 

Campos Formativos:

 
Language Arts
 
Math Thinking
 
Social Studies
 
Science
 
Personal & Social Developement
 
Physical Ed. & Health
 
Fine Arts