41) TODD/PK WEEK 41 (JUN 15-19TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

GRADE

Google Meet

¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!

 

PRE KÍNDER 

Hora:  10:30

Link:

meet.google.com/xbz-ndgk-uev

TODDLERS 

Hora: 10:00

Link:

meet.google.com/urv-reiq-nci

 
 
Lotus flower icono gratis    Revisa las actividades para Mindfulness 
 
 
CONTENIDOS ACADÉMICOS POR SEMANA

TODDLER

  • Ubicación espacial
    Motricidad fina y gruesa  
    Ejercicios bucofaringeos 
    Memoria
    Social and emotional learning: Emotions and feeling (me and my family)
    Huerto “collage de frutas y verduras”
    Reconozco mi nombre
     Treasure Island Review: Social and emotional learning abilities (Behaviors)
    Treasure Island Review: Finances - Balances
    Programa arte  

PRE KINDER 

  • Ubicación espacial
    Motricidad fina y gruesa
    Memoria
    Caligrafía
    EDUTEN: Content review 
    Treasure Island Review: Social and emotional learning abilities (Behaviors)
    Treasure Island Review: Finances - Balances
    Social Studies: Review 
    Comprehension Program - Reading and Writing Review
 
 
______________________________________________________________________________________
 
 
PRODUZCO UN APRENDIZAJE VIRAL - A MI NO ME CALIFICA
EL MAESTRO, ME EVALÚA EL MUNDO
 
______________________________________________________________________________________

MONDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.

 
 

ACTIVITY 2 VOCABULARY DICTATION/ QUIZ

 We're going to review: Social and Emotional Learning Vocabulary
 
Get ready to dictation "Emotions and Feelings" vocabulary.
 
 
 

ACTIVITY 4: PRESENTATIONS

 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 
PHYSICAL ED ACTIVITY
 We're going to practice: Yoga
 

 
 
 
 
.

https://www.youtube.com/watch?v=jEIPSNXqIXA

 

ACTIVITY 5 TREASURE ISLAND

Visit the Store to buy NEXT week
 
¡Visita la tiendita online, para que revises que productos puedes adquirir la siguiente semana, que se abra la tiendita!
 
1. Revisa tu estado de cuenta y realiza las operaciones para conocer el total de playmoney que tienes.
 
 
2. Visita la tiendita online, para conocer qué productos puedes comprar la siguiente semana:
 
(click on image)
 
 

 ACTIVIDAD TODDLERS Y PRE KINDER -Social Learning Review- LANGUAGE ARTS -

  • Observa el video https://www.youtube.com/watch?v=SKRecNeYRxI
  • De Acuerdo a lo que observamos en vídeo platicaremos sobre las conductas
  • Imprimir la lámina de trabajo observa las conductas que están en la ficha y comenta lo que observas 
  • Recortar y colorear cada imagen
Acciones malas y buenas para colorear - Imagui (con imágenes ...
Acciones buenas o malas (con imágenes) | Habilidades sociales ...

 

ACTIVIDAD TODDLERS  PRE KINDER -Social Learning Review-  LANGUAGE ARTS - READING -VOCABULARY

  • Dividir a la mitad una cartulina en una mitad dibujar una carita feliz y en la otra mitad una carita triste
  • Pegar las imágenes de acuerdo se considera la conducta (feliz si la conducta es correcta y triste si no lo es)
  • Pegar la cartulina en un lugar de la casa donde diariamente pueda ser observada por los niños y así recordar las conductas que debemos de seguir
Imagen de caritas felices y tristes para pintar - Imagui ...

 

CLOSING ACTIVITY

 
 
Remember to prepare your subjects (iMovies or infographics to present
and upload to your group's social media networks).
 
 
Upload your artworks to your Facebook's group, or send them
via email: [email protected]
Use the next datasheet to tag your artwork.
 
 
 
 

 

-----------------------------------------

PRODUCTOS EVALUABLES TODDLERS:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
  • Reconocimiento de conductas 
  • Independencia al realizar las actividades 
  • Madurez en el avance al desarrollar cada ejercicio
  • Vocabulary emociones 
  • Conductas para una sana convivencia

PRODUCTOS EVALUABLES PRE KINDER:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes ( fotografías de cuaderno con trazo de la letra, video mencionando el fonema)
  • Registro de “play money”
  • Ilustración de las conductas observables para estas semanas
  • Autonomía al realizar las actividades

 

LO QUE SE EVALUARÁ:

  • Lenguaje y Comunicación: Escritura, grafomotricidad Letters 
  • Lenguaje y Comunicación inglés: Listening 
  • Pensamiento Matemático: Conteo 1 a 1 de lo logrado en Treasure island.

Aprendizaje Social y Emocional: Reconocimiento de emociones y establecimiento de metas de conducta.



 

________________________________________________________________________________________


TUESDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.
 

 

ACTIVITY 4: PRESENTATIONS

We're going to present: READING - COMPREHENSION - LITERATURE
 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 
 

 ACTIVIDAD 2 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA

ENTER THE SCHOLASTIC PLATFORM

  1. TÍTULO DEL LIBRO:The Three Little Pigs “
真格「超人媽媽」方愛之的100 部珍藏英文繪本,帶你探索童真童趣- 鏈聞 ...
 
  • According to what you observed, on a sheet do the following:
  • Identify and name the characters in the story, describe their physical characteristics
  • Identify the emotions that cause the story, observing some parts of it, in the following video: https: //youtu.be/1WjHqT8dgeQ
  • Using last week's emojis
 

 

ACTIVIDAD 3 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA

  • Print the card, cut and paste accordingly
  • Look at the image and point out the sequence of the story

 

CLOSING ACTIVITY

 
Remember to prepare your subjects (iMovies or infographics to present
and upload to your group's social media networks).
 
 
Upload your artworks to your Facebook's group, or send them
via email: [email protected]
You can download it from here the datasheet for your artwork, or write the info in a white sheet.
 
 
 
 

----------------------------------------

  

PRODUCTOS EVALUABLES TODDLERS:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
  • Independencia al realizar cada actividad 
  • Seguimiento de instrucciones 
  • coneccion en el cuento
  • Seguimiento de la lectura 

PRODUCTOS EVALUABLES PRE KINDER:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
  • Identificación del sentimiento ante situaciones del cuento
  • ilustración del cuento visto en Scholastic (bookflix)
  • Autonomía al realizar las actividades
  • Conteo 1 a 1 de objetos

 

LO QUE SE EVALUARÁ:

  • Lenguaje y Comunicación: Escritura, 
  • Lenguaje y Comunicación inglés: Listening 
  • Pensamiento Matemático: Conteo 1 a 1 de lo logrado en Treasure island.
  • Aprendizaje Social y Emocional: Reconocimiento de emociones y establecimiento de metas de conducta.

___________________________________________________________

WEDNESDAY

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.

 

 

ACTIVITY 3: PRESENTATIONS

We're going to present: SOCIAL STUDIES
 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 

EXPRESSION ACTIVITY

Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy

(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)

Sube tu video a Facebook, etiquetando a Miss Sofy.

 

ACTIVIDAD TODDLERS  PRE KINDER -PHYSICAL EDUCATION AND HEALTH - VOCABULARY (Coordinación óculo manual)

  • En un plato extendido de plástico colocar una pelota pequeña en el centro del plato
  • El niño sentado en el piso (chinito) deberá girar la pelota sin que esta caiga 
  • Primero usar las dos manos y después intentar hacerlo con una sola mano
  • Repetir este ejercicio hasta lograr hacerlo sin que se caiga la pelota 
 
Juegos para niños: Coordinación Óculo-Manual - Dinamicas y Juegos
 

 

ACTIVIDAD TODDLERS  PRE KINDER -PHYSICAL EDUCATION AND HEALTH - VOCABULARY (Coordinación óculo manual)

  •  Colocar botellas de plastico (agua o refresco) en el piso separadas
  • Pintar una línea en el piso a una distancia considerable para que los niños lancen 
  • Motivar al niño que lance pelotas pequeñas o peluches pequeños con la mano para lograr derribar las botellas 
 
Niños Bowling Juega, Juguete Bola De Bolos De Espuma De Segu ...

 

 

CLOSING ACTIVITY

 
 
 
Remember to prepare your subjects (iMovies or infographics to present
and upload to your group's social media networks).
 
 
Upload your artworks to your Facebook's group, or send them
via email: [email protected]
You can download it from here the datasheet for your artwork, or write the info in a white sheet.
 
 
VOCABULARY
Remember to study vocabulary words for this week's dictation.
 
 
 
-----------------------------------------

PRODUCTOS EVALUABLES TODDLERS:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
  • Seguimiento de instrucciones 
  • Independencia al realizar las actividades 
  • Coordinación 
  • Equilibrio 
  • Lateralidad 

-----------------------------------------

PRODUCTOS EVALUABLES PRE KINDER:
  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
  • Seguimiento de instrucciones 
  • Independencia al realizar las actividades 
  • Coordinación 
  • Equilibrio 
  • Lateralidad 

LO QUE SE EVALUARÁ
  • Lenguaje y Comunicación: Escritura, 
  • Lenguaje y Comunicación inglés: Listening 
  • Pensamiento Matemático: Conteo 1 a 1 de lo logrado en Treasure island.
  • Aprendizaje Social y Emocional: Reconocimiento de emociones y establecimiento de metas de conductas.

 


________________________________________________________________________________________


THURSDAY

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Happy Father's Day!

Happy Fathers Day GIF by Bare Tree Media - Find & Share on GIPHY

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • EDUTEN: Review
    Cambridge Review:
    Science review
    Go green: Review
    Science Vocabulary quiz/dictation
    Technology/Creativity
 

FATHER'S DAY ACTIVITY

ACTIVITY ALL ABOUT MY DAD AND ME.
 
1. Happy Birthday, Dad! 
 
.
 
a. Interview - Download or copy this PDF
b. Storytelling activity - With your answers make a storyboard to create your Story (Comic o Clip “meme”
c. Produce your Clip, comic or “meme” (app clips - comic caption)
d. Digital Happy BDay concert
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.
 
 

 

ACTIVITY 2: PRESENTATIONS

We're going to present: SCIENCE
 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.

 

 

CLOSING ACTIVITY

 
Remember to prepare your subjects (iMovies or infographics to present
and upload to your group's social media networks).
 
 
Upload your artworks to your Facebook's group, or send them
via email: [email protected]
You can download it from here the datasheet for your artwork, or write the info in a white sheet.
 
 
VOCABULARY
Remember to study vocabulary words for this week's dictation.
 
 
 
----------------------------------
 

EVALUABLE PRODUCTS:

  • EDUTEN: Annual review
    Presentations
 
 
 

________________________________________________________________________________________


FRIDAY

Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para  la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ACTIVITY 4: PRESENTATIONS

 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 

ACTIVITY 2 ART REVIEW

 

Let`s review our Art Program and remember what we have learned

Choose one of the following topics 

  • What is a technique?
  • What is a theme?
  • What is an art movement?
  • Explain about Contemporary art
  • Explain what is Abstract art
  • Explain what is modern art
  • What is an Alebrije?
  • What is a portrait?
  • What is a self portrait?
  • What is Collage technique and how you use it?

 


Review those topics and illustrate with YOUR NAME the differents techniques

 

  • Make a presentation or iMovie and upload it to youtube.
  • The title of the video or presentation should be related to the content. Ex. Alebrijes.
  • Remember that you will share what you learned with the world.
  • Share with the #CrecerCreando #JVSArtProgram @JVSschool #LearnwithusJVS
 
Upload your artworks to your Facebook's group, or send them
via email: [email protected]
Use the next datasheet to tag your artwork.
 
 
You can download it from here or write the info in a white sheet
 
 

CLOSING ACTIVITY