42) 6º WEEK 41 (JUN 22-26TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

GRADE

Google Meet

¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!

 
Hora:
Link: 
 
 
 
Lotus flower icono gratis    Revisa las actividades para Mindfulness 
 
 
 
______________________________________________________________________________________
 
 
PRODUZCO UN APRENDIZAJE VIRAL - A MI NO ME CALIFICA
EL MAESTRO, ME EVALÚA EL MUNDO
 
______________________________________________________________________________________

MONDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(insert video)
 
 

INTERVIEW WEEK 

 
 
This week we will be interviewing
interesting people. Prepare your interview!:
"COMPARTIMOS UNA REALIDAD GLOBAL-
SOMOS PARTE DE LA HISTORIA"
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.

 
 
 

ACTIVITY 2 PREPARE YOUR INTERVIEW

. PREPARE YOUR INTERVIEW.
You can watch the interview's characteristics here:
 

 

 

ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND

 
WE ARE OPEN
¡Visita la tiendita online, y adquiere los productos, con tu playmoney!
 
(click on image)
  1. Con tu estado de cuenta en la mano, analicemos el estado de cuenta y el “play money” que tenemos hoy. 
  2. Realiza tus compras. 
 

 

ACTIVITY 4 CAMBRIDGE PLAY & PRACTICE

We're going to practice: XXXXX
LEVEL
(copia y pega de las actividades de hasta abajo)
 
 

PRESENTATION ACTIVITY (SOLO SI TIENES PROGRAMADA)

 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 

 

LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

We're going to review: Identify the 5 metacognitive abilities. 
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
Elige un libro de la biblioteca de Schoolastic y pon en práctica las 5 habilidades metacognitivas (Conectar, Preguntar, Visualizar, Inferir y Transformar).
 
 
                                            

PHYSICAL ED ACTIVITY

 We're going to practice: Adventure Workout!
 

 
 
 
 
 
 

CLOSING ACTIVITY

 
Upload your artworks to your Facebook's group, or send them
via email: [email protected]
Use the next datasheet to tag your artwork.
 
 
You can download it from here or write the info in a white sheet
 
 
 

________________________________________________________________________________________


TUESDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
(insert video)
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.

 

 
 
 

ACTIVITY 2 GLOBAL LECTURE

TITLE BOOK
Let's go on a new adventure! 
 
 

 

 

ACTIVITY 3 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: XXXXX
LEVEL
(copia y pega de las actividades de hasta abajo)
 
 
 

PRESENTATION ACTIVITY (SOLO SI TIENES PROGRAMADA)

 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 
 

LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

We're going to review: Identify the 5 metacognitive abilities. 
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
Elige un libro de la biblioteca de Schoolastic y pon en práctica las 5 habilidades metacognitivas (Conectar, Preguntar, Visualizar, Inferir y Transformar).
 
 

________________________________________________________________________________________

WEDNESDAY

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(insert video)
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.

 

 

 

ACTIVITY 2 INTERVIEW

. TIME TO INTERVIEW!
Ask the questions that you prepared!
 
 
 
 

ACTIVITY 3 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: XXXXX
LEVEL
(copia y pega de las actividades de hasta abajo)
 
 

PRESENTATION ACTIVITY (SOLO SI TIENES PROGRAMADA)

 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 

 

LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

We're going to review: Identify the 5 metacognitive abilities. 
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
Elige un libro de la biblioteca de Schoolastic y pon en práctica las 5 habilidades metacognitivas (Conectar, Preguntar, Visualizar, Inferir y Transformar).
 
 

________________________________________________________________________________________


THURSDAY

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
(insert video)
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to play: 
 

Play the assigned practices!.
 
 
 

ACTIVITY 2 INTERVIEW

. TIME TO INTERVIEW!
Ask the questions that you prepared!
 
 
 

ACTIVITY 3 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE

We're going to practice: XXXXX
LEVEL
(copia y pega de las actividades de hasta abajo)
 
 

PRESENTATION ACTIVITY (SOLO SI TIENES PROGRAMADA)

 
  Browse your social media accounts and groups,
  Read and watch all productions and topics produced by your class.
  Present with your video or presentation about the topics you prepared.
 Classmates should add information on the topic.

Motivate deliberation and discussion (teacher) through comments
Make comments with relevant information Blogs, Youtube, Twitter, Facebook.
 
 

LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

We're going to review: Identify the 5 metacognitive abilities. 
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn
Elige un libro de la biblioteca de Schoolastic y pon en práctica las 5 habilidades metacognitivas (Conectar, Preguntar, Visualizar, Inferir y Transformar).
 
 

________________________________________________________________________________________


FRIDAY

Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para  la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

CEREMONY AT MEET

 

https://meet.google.com/roc-mwpj-xjc
 
10 AM
 
 

VIRTUAL ART GALLERY

 
 
YOU ARE INVITED TO JVS ART EXHIBITION!
Click your ticket to go to the gallery.
Ticket Animation V2 by Latham Arnott on Dribbble

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

!Felicidades Max!

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Campos Formativos:

 
Language Arts
 
Math Thinking
 
Social Studies
 
Science
 
Personal & Social Developement
 
Physical Ed. & Health
 
Fine Arts