42) PF WEEK 41 (JUN 22-26TH, 2020)
Descripción del curso
GRADE
¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!
MONDAY
Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
Play the assigned practices!. Additions
- Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 15 minutes per day.
ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND
- Con tu estado de cuenta en la mano, analicemos el estado de cuenta y el “play money” que tenemos hoy.
- Realiza tus compras.
ACTIVITY 4 CAMBRIDGE PLAY & PRACTICE
Starters
- As we present the evaluation exercises:
Pre A1 Starters - PDF Listening material (teacher only)
Listen to the audios, and answer the exercises.
LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
PHYSICAL ED ACTIVITY
CLOSING ACTIVITY
________________________________________________________________________________________
TUESDAY
Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
Play the assigned practices!.
8 + 4 = ______ Take a picture of you groups and identify How many toys do you have?
10 + 3 = _______ Take a picture of you groups and identify how many cars or dolls do you have?
5 + 4 = ________ Take a picture of you groups and identify how many cars o dolls do you have?
ACTIVITY 2 GLOBAL LECTURE
Lectura con P-k y P-F
1.- We will meet with the PreFirst group. to read a story together.
2.- a story will be told by 1 kindergarten student and another by PreFirts
- Read the “Harold and the purple crayon” Book on the imagination section.
- Draw your favorite on the story
- How do you feel when you can draw like harold?
- What other things can will draw ?
ACTIVITY 3 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE
Startes
- As we present the evaluation exercises:
Answer the exercises.
________________________________________________________________________________________
WEDNESDAY
Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
Play the assigned practices!.Number from 0 to 20
ACTIVITY 2 INTERVIEW
ACTIVITY 2 INTERVIEW OR PRESENTATIONS (SHOWCASES)
Daniela avila (Psicologa), Selene Zarate (virus y bacterias)
TEMA: VIRUS Y BACTERIAS and (Psicología)
1.- We will meet with the PreFirst group.
2.- A mother will give us the topic of viruses and bacteria
3.- the children will ask you questions
4.- They will draw a picture on the subject.
5.- They explain what viruses are and how we can catch them.
6.- They will explain what bacteria are and how we can avoid them.
Mamá: Sra. Selene
grupo: PreFirst
ACTIVITY 3 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE
________________________________________________________________________________________
THURSDAY
Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
Play the assigned practices!.
TEMA: PROFESIONES
We will be together the kindergarten group and PreFirts
1.- The subject of professions will be supported by two parents
from the kindergarten group and from PreFirts.
to tell us about their professional experience.
KINDER= PROFESORA
PREFIRST= DEPORTISTA
ACTIVITY 2 INTERVIEW
ACTIVITY 3 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE
________________________________________________________________________________________
FRIDAY
Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.
VIRTUAL ART GALLERY
------------------------------------------------------------------------------------------------
!Felicidades!
Ciclo escolar 2019-2020
------------------------------------------------------------------------------------------------