07) JVS TSLM 3o/4th WEEK 7 (October 7th-11th) Activities and homework

Descripción del curso

ACTIVITIES AND HOMEWORK
WEEK 7 (October 7th-11th)
 
Propósito de la semana:
Que el alumno, a partir de las seis primeras semanas de adaptación al nuevo ciclo escolar pueda realizar ejercicios de autoevaluación, heteroevaluación y ser guiado por la docente con una evaluación formativa y continua, así como el comprender y seguir llevando a cabo rutinas de trabajo dentro del aula y en casa (plataformas y tareas).  
 
MONDAY (october 7th)
  • INICIO
  • DESARROLLO
    • KiVa Lesson 3 Our class - everyone is included
      • During the lesson, the pupils and the teacher sit in a semi-circle or a circle so that everyone can see each other.
      • Review: Emotions. During the previous lesson, we talked about emotions. Lets revise the different types of emotions. Where do emotions come from? (Emotion can be caused by events or thoughts). How do you know how someone is feeling? (You can see ir from someone’s facial expressions or gestures, you can hear it in his/her voice, or you can conclude it by putting yourself into his/her shoes).
      • Breaking down the homework assignment: Emotion detective. Collect pupil’s drawings. A few willing pupils may also tell the whole class-or all the pupils can tell each other-what kinds of emotions they detected in someone, either at home or at school. What were the signs that gave away the emotion?
      • Group: Today, we will think about what is meant by a group, and how, as members of our class, we are part of a group. Lets think about how we can avoid being left alone, and how to be included in what others are doing. Lets also think about what kinds of emotions are created by being a group member.
      • What is a group?: A group consist of a least three people. When people do things together, they forma group. Lets think about what kinds of groups there are. Doing things together as a group is fun, but also requires teamwork. Sometimes you need someone to lead the group. Now, lets practice teamwork through play.
      • Functioning as a group(KiVa, p. 48):
      • The helium stick.
      • The knot
      • Being part of a group
      • Read out a few examples of such situations in wich you might have these emotions. Choose the most suitable one from the stories or create one of your own. (KiVa, p 49-50)
    • Body Expression  (Miss Sofy Amezcua)
  • RECESS
    • F.C.E., SEP 16-19
      • Individually, read pages 18 and 19
      • Underline the main ideas
      • Write the date on each of the pages
      • Comment on your half-page notebook (projects) and illustrate it
    • Treasure island: El alumno realizará las siguientes actividades:
      • Toma tu cuaderno y ábrelo en las rúbricas de nuestro programa de Inteligencia emocional y social.
      • Lee con cuidado cada rúbrica y sus diferentes niveles e identifica de acuerdo a la descripción en qué nivel te encuentras con respecto a cada habilidad.
      • Reflexiona sobre tus comportamientos de la semana en la escuela y en tu casa, hacia ti mismo y hacia los demás. RECUERDA QUE HACER ESTE EJERCICIO ES PARA TI Y SOLO PARA TI. La escuela solo te apoya en que DESARROLLES estas habilidades pues te servirán para TODA LA VIDA.
      • Escribe en tu cuaderno tus comportamientos y escribe la descripción de la habilidad que tienes baja y que quieres MEJORAR.
      • Escribe LA ACCIÓN QUE REALIZARÁS para mejorar esta habilidad.
      • Pide ayuda a tu maestra para que te aconseje ACCIONES DE MEJORA para las habilidades que tú identificas como bajas o que pueden mejorar.
      • Una vez que identificaste 3 habilidades y conductas (acciones) que debes mejorar, en grupo identifiquen cuales son las habilidades que trabajarán durante la semana
        Escriban las acciones para desarrollar (3 conductas observables) con la ayuda de su maestro y péguenlas junto al registro de TREASURE ISLAND PROGRAM.
      • Diariamente revisa si LOGRASTE o NO el comportamiento que se propusieron y registra en la manta antes de la SALIDA. También registra en tu cuaderno para que puedas medir tus logros.
      • Por cada día que puedas llevar a cabo la acción a la que se comprometieron como grupo recibirás dos “fichas”.
      • Junta tus fichas durante el mes, regístralas en tu estado de cuenta para que puedas “comprar en la tiendita” el día del TREASURE ISLAND.
    • Physical education (Prof. Azel)
  • CIERRE
    • Limpieza y logística: Se realiza la elección aleatoria de los alumnos para cada trabajo del aula, los cuales se rotan cada semana. Los alumnos seleccionados realizarán la actividad indicada.
    • Línea del tiempo
    • Around-the-circle sharing: Una cosa que disfrutaste el día de hoy
    • Manta Treasure island
    • Despedida
HOMEWORK MONDAY (october 7th)
Math:
Eduten (at least 15 min)
Reading:
Scholastic (at least 10 min)
Vocabulary:
Write the definition, repeat 3 times and
illustrate the 5 words of today’s vocabulary
-head
-knee
-leg
-neck
-nose
-------------------------------------------------------------------------------------------
TUESDAY (october 8th) 
  • INICIO
  • DESARROLLO
    • Cambridge vocabulary (Fun for flyers 66-67)
      • Revise ocean and land
      • Learners could role play the story
      • Find your partner!
      • Took out photocopies of the half sentences on page 140, cut up and stuck onto card if possible. All three cards from each set.
      • Read what is written on card. Ask: Who has a card with capital letter at the star of the first word?
      • Learners who have this on their card put up their hands
      • All learners stand up and move around, When two learners meet, the learner with the first part of the sentence reads what is written on their card. If the second half of the sentences marches, the two stay together.
      • All the group read out their sentences
    • Comprehension program through art and literature
      “Stinky Clothes” Joanna Emery
  • RECESS
    • Reading power Lesson 7 (Independent practice): Choosing a book)
      • Have each student choose his or own book from the connect Bin (“Drum beats” Sharon M. Draper and “El colibrí” Adaptación; Ilustración: Julián Cicero). Provide each with their own sticky notes
      • Ask them to read silently and mark their connections with their sticky notes.
      • As students finish, they can find a partner and share their connections.
      • This lesson works very well if, after students mark their connections, they trade books with a partner and mark their connections using different-colored sticky notes. Partners then get together to share and compare their connections.
    • La conquista, la colonización y el Virreinato (La entidad p. 70-79)
      • Escribir la fecha corta en cada una de las páginas
      • Leer individualmente
      • Resaltar con marcatextos las ideas principales
      • Contesta las preguntas de la página 72 en el libro, con lápiz
      • NO REALICES LA ACTIVIDAD DE LA PÁGINA 76
      • Al finalizar tu lectura, realiza un cuadro conceptual en tu “cuaderno de proyectos”
    • Music (Prof. Rodolfo)
  • CIERRE
    • Limpieza y logística: Los alumnos seleccionados realizarán la actividad indicada.
    • Círculo de cierre: Línea del tiempo
    • Around-the-circle sharing: Una cosa que disfrutaste el día de hoy
    • Manta Treasure island
    • Despedida
HOMEWORK TUESDAY (october 8th)
Language art:
Home Fun Booklet p. 8-9
Math:
Eduten (at least 15 min.)
Reading:
Scholastic (at least 10 min.)
Vocabulary:
Write the definition, repeat 3 times and
illustrate the 5 words of today’s vocabulary
-castle
-garden
-wall
-piano
-letter
 
---------------------------------------------------------------------------------------------
WEDNESDAY (october 9th)
  • INICIO
  • DESARROLLO
    • Cambridge vocabulary (Fun for flyers 16-17)
      • Let’s do an animal quiz!
      • Photocopy of page 130 to each learner. Pairs read and answer the questions
      • Point for each correct answer
      • Animal fact file
      • Learners choose one of the animals in the quiz and research it on the internet. They choose the most important information about the animal.
      • Learners draw out images of their animal to stick on their fact file
      • Learners add their animals information and story to their project file.
    • Nuevas actividades económicas: cambios en los paisajes y en la vida cotidiana de mi entidad (La entidad, p. 80-84)
      • Individually, read pages 80-84
      • Underline the main ideas
      • Write the date on each of the pages
      • Comment on your half-page notebook (projects) and illustrate it
  • RECESS
    • Math, p. 36-40
    • Physical education (Prof. Azel)
    • InspireScience Electric and magnetic forces. Lesson 1
  • CIERRE
    • Limpieza y logística: Los alumnos seleccionados realizarán la actividad indicada.
    • Círculo de cierre: Línea del tiempo
    • Around-the-circle sharing: Una cosa que disfrutaste el día de hoy
    • Manta Treasure island
    • Despedida
HOMEWORK WEDNESDAY (october 9th)
Language arts:
Home fun booklet p. 2 and 3
Math:
Eduten (at least 15 min.)
Reading:
Scholastic (at least 10 min.)
Vocabulary:
Write the definition, repeat 3 times and
illustrate the 5 words of today’s vocabulary
-piece of paper
-secret
-carry
-get (wet)
-put on
----------------------------------------------------------------------------------
THURSDAY (october 10th)
  • INICIO
  • DESARROLLO
    • Lenguaje aritmético
      • Reconocer las partes de operaciones aritméticas básicas
    • Gobierno y sociedad en los pueblos y las ciudades virreinales (La entidad, p. 85-87)
      • Individually, read pages 85-87
      • Underline the main ideas
      • Write the date on each of the pages
      • Comment on your half-page notebook (projects) and illustrate it
      • En equipo, realicen un storyboard sobre lo que han trabajado de la página 70 a 87 del libro de La entidad donde vivo
      • En equipo, realicen un video (en español) sobre el tema a manera de línea del tiempo
      • Al finalizar, publica el video en Youtube con el título:
        • “JVS TSLM 3o/4th La conquista y el Virreinato__”
      • Comparte el link del video en el facebook del grupo, usando los hashtags: #JVS #TSLM #CrecerCreando #SocialStudies
  • RECESS
    • InspireScience Weather and climate Module wrap-up
    • Orchard
      • Weather and climate
    • InspireScience Weather and climate Lesson 1
  • CIERRE
    • Limpieza y logística: Los alumnos seleccionados realizarán la actividad indicada.
    • Círculo de cierre: Línea del tiempo
    • Around-the-circle sharing: Una cosa que disfrutaste el día de hoy
    • Manta Treasure island
    • Despedida
HOMEWORK THURSDAY (october 10th)
Math:
Eduten (at least 15 min.)
Reading:
Scholastic (at least 10 min.)
Vocabulary:
Write the definition, repeat 3 times and
illustrate the 5 words of today’s vocabulary
-tell (someone a secret)
-wear
-amazing
-blond(e)
-important
-----------------------------------------------------------------------------------------------
FRIDAY (october 11th)
  • INICIO
  • DESARROLLO
    • Pregunta detonadora: Cuando todavía no existía el papel, ¿sobre qué superficie se dibujaba o pintaba? ¿Es posible pintar o dibujar sobre cualquier superficie?
    • Investiga sobre los diferentes soportes (lienzos, etc.) que los artistas usan
    • Elabora un mapa mental sobre los diferentes soportes
  • RECESS
    • En equipo elaboren un video en iMovie a manera de muestrario, con los distintos tipos de soportes que investigaron
    • Recuerden primero hacer el storyboard
    • Usen fotografías de internet
    • Título “Los soportes de los artistas”
    • Recuerden usar música
    • Al finalizar, publiquen el video en youtube con el nombre “JVS PROGRAMA DE COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA “MUESTRARIO DE SOPORTES”
      Compartan el link en el facebook usando los hashtags #JVS #TSLM #CrecerCreando #ArtProgram
    • Autoevaluación, heteroevaluación y evaluación de las semanas
    • Revisión de cuadernos y libros
    • Art
      • Proyecto octubre-noviembre
  • CIERRE
    • Limpieza y logística: Los alumnos seleccionados realizarán la actividad indicada.
    • Círculo de cierre: Línea del tiempo
    • Around-the-circle sharing: Una cosa que disfrutaste el día de hoy
    • Manta Treasure island
    • Despedida
HOMEWORK FRIDAY (october 11th)
No homework today