35) FIRST WEEK 35 (MAY 4TH - 8TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

FIRST

 

(Da click en este botón para
direccionarte a Classroom)
 
CÓDIGO DE LA PLANEACIÓN DE LA SEMANA 35:   
 
CODE; c3femo4

-------------------------------------

Google Meet

 
                                             

 MEET LIVE SESSION FOR THE WEEK!

Time: 10:00 o’clock

Link:  https://meet.google.com/sbp-tgmj-rvp  

 

Lotus flower icono gratis   

Check activities for  Mindfulness 

         

  1. Check all the activities for the week.
 
______________________________________________________________________________________

MONDAY 4

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
💕 Recolecta una lata de alumino en la semana. La estaremos utilizando para nuestra clase de arte.
 
 

 

 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Habilidades sociales y emocionales: Self knowledge
  • Vocabulary words
  • Grafomotricidad Trace letter "Y"
  • Reading and Writing "Y"
  • Phonics - "Y"
 

ACTIVITY 1: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY

 We're going to practice: Emotions and feeling vocabulary 
  1. Identify the vocabulary words in the list.
  2. Use this video: pronunciation column 1: https://youtu.be/nydFSS7jeTU
  3. Write one sentence with each word.
  • understood
  • committed
  • confused
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |

Upload your work to Google Classroom.

abeja icono gratisPractice Spelling (Phonetic sounds) with these words.

 

 

ACTIVITY 2 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)

 We're going to practice: Self Control / Awareness of Others 
 
 
Actividades Programa Inteligencia Emocional y Social - Educación Financiera y Negocios
Te invitamos a trabajar el programa TREASURE ISLAND desde casa.
 
Vamos a definir nuestras 3 conductas observables de la semana, trabajando con la habilidad de CONCIENCIA DE LOS DEMÁS / AUTO CONTROL
 
1. Vamos a definir nuestras 3 conductas observables de la semana:
Una conducta observable, es una acción concreta que podemos acordar en familia para mejorar nuestra dinámica familiar.
  
Les recomendamos, que esta semana, todos trabajemos con las siguientes conductas:
  • HELP MY MOTHER
  • .Ayudo a mi mama con cosas de la casa. | Housework, Kids, Family ...
  • PUT MY TOYS IN THEIR PLACE.
Dónde guardar los juguetes de mi hijo? ¡Ideas que te sacarán del ...
  • DO MY ACTIVITIES
Cómo ayudar a mi hijo con las tareas escolares - 11 pasos
2. Comentemos las acciones que están llevando a cabo los niños en las imágenes.
 
3. Al final del día si cumpliste con todas las conductas, te llevas un coin por cada una de ellas.
Anótenlas en tu registro que esté visible en casa.
4. Guarda tus "coins" en un bote o frasco.
5. ¡Practica estas conductas durante toda la semana!.
 
 
 
 

ACTIVITY 3  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Plane figures
 
 
1.Win a lot of medals practicing Math concepts in Eduten during 10 min.

 

 
2. Look around your house and look for 5 plane figures.
3. Draw the picture of each one in your Math notebook.
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.
 
 

 ACTIVITY 4: Language Arts - Stroke Letter "Y"

  • Trace letter “Y” in your cursive notebook
  • Repeat the sound of the letter each time you write it
  • Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.
  •  Investigate about: Letter Y - Phonetic  
  • Use this video: https://www.youtube.com/watch?v=AHOGPBHQ_Fs
 
Cursive alphabet worksheet Yy – yo-yo, yarn
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.
 

                                             

ACTIVITY - PHYSICAL ED 

 We're going to practice: Balance
 

1. Traza una linea recta en el suelo. 
2. Con las manos en la cintura, camina sobre ella. Un pie tras otro
3. Avanza hacia adelante y hacia atrás.
4. Si ya lo lograste, trata de realizarlo ahora balanceando un libro sobre tu cabeza.
 
Balance exercises: 13 Moves with Instructions
 
 

 

ACTIVIDAD CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
-----------------------------------------
 

PRODUCTOS EVALUABLES:

  • Proceso realizado en Eduten
  • Vocabulario de emociones
  • Oraciones con palabras de vocabulario
  • Registro de Bank Account

LO QUE SE EVALUARÁ:

  • Language Arts: Listening and writing  “Y”
  • Math Eduten : Plane figures
  •  Social & Emotional Learning: Self knowledge

________________________________________________________________________________________


TUESDAY 5

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS 

  •  Language Arts: Vocabulary
  • Math (Eduten): Plane figures 1
  • Reading
  • Music: Musical scale.

 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Plane figures 1
 
 
Win a lot of medals practicing Math concepts in Eduten during 10 min.

 

 

 

 

Google Meet

ACTIVITY 2  - Social and Emotional Learning - Identifying Feelings 

We're going to learn about: Feelings / Self Knowledge
 
1. Identify the feeling you know in the following chart (happy, sad, angry, sleepy, hungry)
 
Emoji Feeling Chart by Caffeinated in Third | Teachers Pay Teachers
 
 
1. Investigate about feelings
Watch the video https://youtu.be/dOkyKyVFnSs and identify the feelings 
 
2. Watch the chart and point to the feelings while I mention them
3. Look at the pictures and identify your emotions and feelings.
4. Learn: Draw an “emoji” for each of the following sentences: 
 
                               I FEEL_______ WHEN MY MOM_______ (illustrate with an emoji)

                               I feel _________ when I _________

                               My mom feels __________ when I ______________

                               My family feels __________ when _____________

                               My mom takes care of me when I feel __________

                               My mom hugs me when I feel __________________
 
Upload your sentences to Facebook.
 

 

 

 

ACTIVITY 3: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

 We're going to practice: vocabulary - (means of transport)
  1. Investigate: Watch this video: https://www.youtube.com/watch?v=sHWUMsBQQns
  1. Write one sentence with each word and illustrate.
  • train 
  • subway 
  • plane
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.
 
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

 

ACTIVITY 4 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA 

 We're going to learn:  Reading / Listening
 
BOOK OF THE DAY: "Acorn to Oak Tree” by Lisa M. Herrigton.
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic. Read aloud and record your voice while you read it.

Acorn to Oak Tree by Lisa M. Herrington | Scholastic

Upload your work to Facebook
 
VISUALIZING
1. Listen to the story.
2. Close your eyes and make a picture in your mind.
3. Think how did you imagine the story
4. Describe the picture in your mind by drawing and describing out loud (practice the vocabulary you know)
 

Upload your drawing to Facebook

 
 
 

 

ACTIVITY 5 . MUSIC 

We're going to practice: Musical scales

 

 

Play in  Garageband, another app, or any instrument you have at home. Practice the musical scale.

Watch the next video:  https://www.youtube.com/watch?v=6VUdT4_5vvQ 

Let’s play “Martinillo”

 

APRENDÉ A TOCAR EL ÓRGANO: 2012

 

Upload your work to Facebook.

 

 

ACTIVIDAD CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
 

----------------------------------------

PRODUCTOS EVALUABLES:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
  • Las redacción y la escritura con las rúbricas de escritura
  • La grafomotricidad de los enunciados y producción escrita 
  • Video de lectura en voz alta.

 

LO QUE SE EVALUARÁ:

  • Pensamiento matemático: Matemáticas, Educación Financiera  con Estadísticas de Eduten
  • Lenguaje y Comunicación: Lectura oral y comprensión
  • Las producciones realizadas y publicadas en redes con  los contenidos de Ciencias - 3Rs
  • Lectura oral (Puntuación, dicción)
  • Lectura de comprensión (Visualizar como estrategia)

 

________________________________________________________________________________________

WEDNESDAY 6

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS (temas)

  • Language arts - Sentences with vocabulary words (means of transport)
  • Math: Plane figures 1 (Eduten)
  • Social Studies & Science: Ecology (Compost)
  • Fine arts: Dance and Drama
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE - MATH EDUTEN 

 We're going to practice: Plane Figures
 

Win a lot of medals practicing Math concepts in Eduten during 10 min. 

 
 
 

ACTIVITY 2  DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

We're going to learn: vocabulary -  (means of transport)
  1. Investigate watching this video: https://www.youtube.com/watch?v=sHWUMsBQQns
  2. Repeat the words 
  3. Write one sentence with each word.
  • bus
  • car 
  • bike
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.
 
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 
 

ACTIVITY 3. LANGUAGE ARTS

We're going to practice: Stroke Letter "Z"
 
  • Trace letter “Z” in your cursive notebook
  • Repeat the sound of the letter each time you write it
  • Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.
  •  Investigate about: Letter “Z” - Phonetic  
  • Use this video:   https://www.youtube.com/watch?v=q4irD8ZaS4I
 
Ejercicios de caligrafía con letra ligada para niños: alfabeto ...

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.

 
 

ACTIVITY 4:  Social Studies -SCIENCE - MC GRAW 

We're going to learn: Ecology - Protecting our Earth
 
McGraw-Hill España (@McGrawHill_ES) | Twitter  Ingresa a la plataforma con tu usuario y contraseña.
 
 
1. Search for the assigned activity "Protecting Our Earth” Lesson 3: Composting and explore the digital interactive.
2. Answer the activities in your Science book pages 200, 201, and 203
3. Review which practices you have learned in school about this.
4. If you can, make a composter using recycled material if you can at home.
 
Upload your work to Facebook


ACTIVITY 5

We're going to evaluate: Spelling ( phonetic alphabet) 
 
1. Record your voice, practicing Spelling with monday and Tuesday vocabulary words.
 
Upload your work to Facebook
 
 

ACTIVIDAD EXPRESIÓN CORPORAL

Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy

(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)

Sube tu video a Facebook, etiquetando a Miss Sofy.
 
 

ACTIVIDAD CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
 
-----------------------------------------

PRODUCTOS EVALUABLES:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
  • Las redacción y la escritura con las rúbricas de escritura
  • La grafomotricidad de las oraciones escritas
  • La comprensión de los temas de Ciencias: Protecting our Earth
  • Trazo de letra "Z"

 

LO QUE SE EVALUARÁ:

  • Language arts: Written Language( Vocabulary words ).
  • Math: ( Plane figures ).
  • Social Studies & Science: Protecting our Earth.
  • Fine Arts: Dance, Music
  • Stroke of letter "Z"                  
 

________________________________________________________________________________________


THURSDAY 7

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS (temas)

 
  • Language Arts: Vocabulary
  • Math (Eduten): Plane figures 1
  • Fun booklet: Picture dictionary
  • Science: Part Plant
 
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE - EDUTEN 

 We're going to practice: Plane figures 1
 

Win a lot of medals practicing Math concepts in Eduten during 10 min. 

 
 

ACTIVITY 2 DAILY ROUTINE - VOCABULARY

We're going to learn: vocabulary - (means of transport)
  1. Investigate watching this video: https://www.youtube.com/watch?v=sHWUMsBQQns
  2. Repeat the words out loud 
  3. Write one sentence with each word and illustrate.
  • taxi cab
  • motorcycle
  • van
  •  

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.

abeja icono gratisPractice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.
 
 
 

ACTIVITY 3 GO GREEN - HUERTO - Sustentabilidad y reciclado

Check and observe your plant. 
  1. Investigate about the parts of the plant watching this video: https://www.youtube.com/watch?v=p3St51F4kE8 
  2. Draw a picture of the plant you had planted  in your notebook with the names of the plant
  3. Take a photo and share with your classmates.  
Upload your picture to Facebook
 
 

ACTIVITY 4 

We're going to practice: Vocabulary 

  1. Investigate about some words in your picture  dictionary.

Use your Fun booklet page 30 to write the words of each picture.

Storyfun Level 1 Home Fun Booklet: Amazon.es: Owen, Melissa ...

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.

 

ACTIVIDAD CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de éstas.
 
----------------------------------
 

PRODUCTOS EVALUABLES:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
  • Los escritos en cuadernos.
  • La redacción y la escritura con las rúbricas (criterios) de escritura de cuadernos.
  • La grafomotricidad de la escritura con las rúbricas (criterios) en los cuadernos.
 

LO QUE EVALUAREMOS: 

  • Lenguaje y Comunicación: Proceso diciendo los pasos en inglés (Criterios lectura y L.O)
  • Science: Sustentabilidad y ecología: Mi planta
  • Lenguaje y comunicación: : Seguimiento de Instrucciones
  • Lenguaje y comunicación: Vocabulario
  • Lenguaje y comunicación: Lenguaje oral -   dicción clara y volumen.  
 
 
 
 
 

________________________________________________________________________________________


FRIDAY 8

Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para  la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS (temas)

  • Lenguaje y Comunicación: Proceso de elaboración (esculturas) diciendo los pasos en inglés
  • Ciencias/Science and Technology: Sustentabilidad y reciclado
  • Lenguaje y comunicación: : Seguimiento de Instrucciones
  • Arte: Esculturas y moldes
 
 

ACTIVITY 1: ARTE

 
Revisa las actividades de hoy en el BLOG DE ARTE
 
1. Investigate about: Pop art and mix media
Watch this video: https://www.tate.org.uk/kids/explore/what-is/pop-art

2. Investigte What is Pop Art and when was born?
3. Identify where the pop art was born?
http://paraimprimirgratis.com/planisferio-con-nombres 

Finally, let's put the technique into practice:

Use materials that you have at home, they can be seeds, colored leaves, tree leaves, where with mother's support you make a work of art.

Take a recycled can to decorate with mix media and collage for Mother´s day gift.

Share your artwork on your group's facebook.

 
 
 
 

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN 

 Free Activity 
 

Win a lot of medals practicing Math concepts in Eduten during 10 min. 

 
 
 

 

ACTIVITY 3: DAILY ROUTINE - VOCABULARY

We're going to learn: Vocabulary - (places) 
 
 
1. Investigate watching this video: https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8
2. Write one sentence with each word.
  • bedroom
  • kitchen
  • bathroom
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Upload your work to Google Classroom.
 

abeja icono gratisPractice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

 

ACTIVIDAD CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
 

---------------------------------------

PRODUCTOS EVALUABLES:

  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
  • Los escritos en cuadernos
  • Las redacción y la escritura de todos producción
  • Los productos (esculturas) obtenidas de acuerdo a las instrucciones  

LO QUE EVALUAREMOS: 

  • Lenguaje y Comunicación: Proceso de elaboración (esculturas) diciendo los pasos en inglés.
  • Ciencias/Science and Technology: Sustentabilidad y reciclado
  • Lenguaje y comunicación: : Seguimiento de Instrucciones
  • Arte: Esculturas y moldes 
  • Matemáticas: Geometría - Cuerpos geométicos   
  • Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
  • Los escritos en cuadernos

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERENCES

Campos Formativos:

 
Language Arts
 
Math Thinking
 
Social Studies
 
Science
 
Personal & Social Developement
 
Physical Ed. & Health
 
Fine Arts