36) PF WEEK 36 (MAY 11-15TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

PRE FIRST

 

(Da click en este botón para
direccionarte a Classroom)
 
CÓDIGO DE LA PLANEACIÓN DE LA SEMANA 36:   
 
CODE: bbei7uz
 

--------------------------------------------------------

Google Meet

¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!

Hora: 11am

Link: meet.google.com/xrn-gwcg-qoc

 
 
 
 
 
Lotus flower icono gratis    Revisa las actividades para Mindfulness 
 
______________________________________________________________________________________

MONDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: ones an tens
    Math thinking: Aditions
    Letters: P
    Numbers: 1-50
    Vocabulary: Emotions
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Ones and tens
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing ten minutes per day.

 
2. Look around your house and gather 20 school objects (colors, pen, pencil, notebook)
3. Count them and make groups of fives and tens
4. Make groups of things as follows (make a ten)
5 + 3 = ______ Take a picture of you groups and identify the ones and the tens
8 + 3 = _______ Take a picture of you groups and identify how many ones and how many tens
3. Take a picture
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY

 We're going to practice: Emotions and feeling vocabulary 
 
 
1. Localiza al menos 5 palabras de vocabulario (de la columna 1) que tengan que ver con sentimientos agradables hacia tu maestra.
2. Investiga su significado
3. Escríbelas 2 veces en tu cuaderno en inglés y español
4. Ilustrarlas cada palabra utilizando
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.
 
Usa este video para escuchar su pronunciación: pronunciation column 1: https://youtu.be/nydFSS7jeTU
 
abeja icono gratisPractica Spelling con este vocabulario.

 

 

ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)

Actividades Programa Inteligencia Emocional y Social - Educación Financiera y Negocios
Te invitamos a trabajar el programa TREASURE ISLAND desde casa.
 
Vamos a definir nuestras 3 conductas observables de la semana, trabajando con la habilidad de 
 
Una conducta observable, es una acción concreta que podemos acordar en familia para mejorar nuestra dinámica familiar.
 
Investiga lo que es trabajo colaborativo
Whatch this video.
 
Identifica ¿ Qué es el trabajo colaborativo? en el video y ¿Qué fue lo que lograron al trabajar colaborativamente?
Identifica dos actividades que realizas en trabajo colaborativo en tu casa.
 
Dibuja las en la mitad de la hoja de tu cuaderno de proyectos
Identifica dos actividades nuevas que podrías realizar en trabajo colaborativo Dibuja las en la misma hoja
¿ Identifica ¿Cómo te sientes al realizar trabajos colaborativos en tu casa?

Usa tus dibujos para grabar un video y explicarnos tu información.
Platica con papás, las acciones que están llevando a cabo los niños en las imágenes y platiquen que esas acciones las practicarán en la semana.
 
3. Dibuja en una hoja blanca, estas acciones conductas con las que te comprometes a cumplir esta semana.
 
Pega tus dibujos en tu manta Treasure Island o registro que esté visible en casa, para que siempre las tengas en cuenta.
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.
 
Al final del día si cumpliste con todas las conductas, te llevas un "playmoney" por cada una de ellas.
Guarda tus "playmoney " en un bote o frasco.
4. ¡Practica estas conductas durante toda la semana!.
 
 
 

ACTIVITY 4 TREASURE ISLAND

We're going to practice: Additions / Balance / Bank account
 

Count your “play money” and write how much you gained in the “Balance Account”

 
 
 

ACTIVITY 5 LANGUAGE ARTS - VOCABULARY (LETRAS “phoenics and stroke”

We're going to practice: Stroke Letter P
 
Investigate about: Letter P- Phonetic
Watch this video: link https://www.youtube.com/watch?v=Apbo2Ik-wM0  
 
Repeat the words out loud
Watch how to write letter “P” https://www.jjmdesigns.com/how-to-write-a-cursive-uppercase-p/   
 
Watch this video to identify how to trace letter “P”
https://www.youtube.com/watch?v=tyUREtmRVF0 
 
Write letter “P” in your notebook
Look for some things that start with letter “P” and write 5 of them
Illustrate the words repeating the “P” sound
 
Upload your record to Facebook
 
 
 
 
 

PHYSICAL ED ACTIVITY

 
 We're going to practice: Balance
 

 

  1. Levanta el brazo derecho y con la mano izquierda levanta el pie izquierdo.
  2. Cambia de brazo.
  3. Levanta la rodilla izquierda y tócala con el codo derecho.
  4. Cambia de rodilla.

image yoga enfant #image #yoga #enfant & image yoga enfant . image yoga pour enfant

 

 

CIERRE
  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
-----------------------------------------
 

EVALUABLE PRODUCTS:

  • (COPIA Y PEGA AQUIÍ LOS PRODUCTOS FINALES QUE LES DEJASTE EN EL DÍA. LOS QUE TIENEN ÍCONOS DE REDES SOCIALES).
  •  
 

WHAT WILL BE EVALUATED:

  • Language and Communication  : Vocabulary, Letters, Phonics
  • Language arts Reading
  • Social Studies “My house”
  • Mathematical Thinking: Numbers 
  • Graphomotricity
  • Social Studies: My House
 

________________________________________________________________________________________


TUESDAY

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Alfabeto. Lenguaje y comunicación
    Mis sentidos. Exploración y conocimiento del mundo. Promoción de la salud
    Lenguaje escrito: Ortografía,, Vocabulario: de toda la producción realizada
    Matemáticas (Eduten): Ones And tens - Substractions
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Substractions
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing ten minutes per day.
 

 

ACTIVITY 1 MATH SUBTRACTIONS
 
Help your mom to count the clothes in your house.
Count socks, t shirts or shoes
Make separate groups with the following amounts and put them together (addition)
8 socks - 3 socks = ____ socks
20 shoes - 10 shoes = ______ shoes
3 t shirts - 2 t shirts = _____ t shirts
Copy the numbers and subtractions in your JVS Math notebook
You can practice subtraction with different objects
 
 
 
 
 

ACTIVIDAD 2 LANGUAGE ARTS - VOCABULARY ( “phoenics and stroke” 

We're going to practice: Vocabulary 

: Letter K- Phonetic  stroke

1.Watch  this video:     Watch this video: https://www.youtube.com/watch?v=KLUwW2T80Q0

2.Repeat the words out loud 

3.Watch how to write letter   “k” 

4.Watch this video to identify how to trace letter “K” https://www.youtube.com/watch?v=TPZhTgFyWMI

5.Write letter “K” in your notebook 

6.Look for some things that start with letter “K” and write 3 and illustrate   of them

  1. Take them  a  Photo
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.

 

 

ACTIVITY 3 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA 

 We're going to learn: Reading / Listening / Visualizing
 
 
BOOK OF THE DAY: “OWEN”
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic. Read aloud and record your voice while you read it.

Upload your record to Facebook.

 

VISUALIZING/CHARACTERS (Parts of story) - Characters 

  1. Learn about parts of the story and characters https://www.youtube.com/watch?v=Aq4jnZfnKS4
  2. Listen to the Owen story.
  3. Close your eyes and make a picture in your mind.
  4. Think how did you imagine the story 
  5. Identify the characters of the story and how you imagine them (face, hair, tall, short)
  6. Describe the picture in your mind by drawing and describing out loud (practice the vocabulary you know)
  7. Identify the characters in the story 
  8. Make a drawing of how you visualize the Characters of the story

Upload your drawing to Facebook

 

ACTIVIDAD 4 - LANGUAGE ARTS - FEELINGS - VOCABULARY - PRONUNCIATION

We're going to learn about: Emotions, Feelings, Graphomotricity.

 
  1. We're going to send a message to your teacher .
  2. Listen how to pronunciate the word: message
Fill in the blanks with an emoji, to write a friendly letter to your teachers.
 

I feel _________ when I learn.

I __________ to learn with my teacher .

I thank my teacher for _______________________________.

I think my teacher is ______________. 

Make a draw of your teacher.
 
Sign your message with your name.

Upload your work to facebook and tag your teachers! .

 
 

MUSIC ACTIVITY

We're going to practice: Sound Properties: Duration GarageBand icono - ico,png,icns,Iconos Descargar libre

Trabaja en Garageband, en algúna app similar, o bien
 utiliza algún instrumento que tengas en casa.
    
 
1. Let's remember Miss Aracely's lesson about Duration: long and short sounds.
    You can watch this video to remeber: long and short sounds 
 
2. Let's practice! Use garage band or another instrument to produce a short
    and a long sound.
3. Record your exercise and tell us: if is a short or a long sound.
 
  Upload your record to Facebook.
 

 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
 

----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • The productions you  made, evaluated and published of the above contents in the social networks.
  • WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

 

 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • Mathematical Thinking   : Math ,  Financial Education .
  • Reading Comprehension  -  Comprehension of the 5 reading powers
  •  Language and Communication 

________________________________________________________________________________________

WEDNESDAY

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: Community Helpers
    Math thinking: subtractions
    Letters F- f
    Vocabulary
    Science: Zoo animals
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: Substractions
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing ten minutes per day.
 

 

 

ACTIVIDAD 2 LANGUAGE ARTS - VOCABULARY (EJEMPLO PARA TRABJAR LETRAS “phoenics and stroke” “Letter F”

We're going to practice: Phoenics and Letter ( Review)“F”


  1. Watch  this video about Letter F- Phonenisc   link  https://images.app.goo.gl/PtYgKdNMQrfeZFDF7
  2. Repeat the words out loud 
  3. Watch how to write (stroke) letter   “F”  https://images.app.goo.gl/PtYgKdNMQrfeZFDF7 
  4. Write letter “F” in you double lines rnotebook 
  5. Look for some things that start with letter “F” and write 5 of them
  6. Illustrate the words repeating the “F” sound
  7. Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.
 
Upload your record to Facebook
 
 
 

ACTIVIDAD 3 SCIENCE - LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
Today's topic: ZOO ANIMALS

We're going to practice: Zoo animals
  

Watch this video about  Zoo Animals

  1. Learn  and identify  Zoo Animals on this virtual visit to the zoo https://www.houstonzoo.org/explore/webcams/giraffe-feeding-platform/
  2. Identify the animals you know from the list 
  1. Repeat the words  3 times and watch your pronunciation
  2. Talk to your parents about the  Zoo animals and ¿Where Do they Live?
  3. Name some Animals names  and  identify ¿ What do They eat?
  4.  Cut  out and paste some Zoo Animals on your  project notebook
  5. Identify on the map ¿Where was the first  Zoo in the world
  •  tiger
  • lion
  • giraffe
  • seals
  • elephant
  • monkey
  1. Solve page  62 Y 63  on  your Big fun Book.  “Zoo animals”
 ▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.
 
 
 
 

ACTIVIDAD 4 EXPRESIÓN CORPORAL

Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy

(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)

Sube tu video a Facebook, etiquetando a Miss Sofy.
 
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
 
-----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • (COPIA Y PEGA AQUIÍ LOS PRODUCTOS FINALES QUE LES DEJASTE EN EL DÍA. LOS QUE TIENEN ÍCONOS DE REDES SOCIALES).
  •  

 

 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • Mathematical Thinking   : Math ,  Financial Education .
  • Reading Comprehension  -  Comprehension of the 5 reading powers
  •  Language and Communication 

 


________________________________________________________________________________________


THURSDAY

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten:
    Math thinking: Subtractions
    Letters:C
    Vocabulary: My home My Family
    Social Studies “My home, my family”
    Recycle
 
 
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: substractions
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing ten minutes per day.
 

 

 

ACTIVIDAD 2 MATH THINKING - COUNTING - NUMBERS

We're going to practice: Counting / Numbers: / Fine motricity / Colours

  1. Look around you house and find   seeds, in each square,  according to the number. Seeds that you have at home: (beans, lentils, etc.)
  1. Repeat the numbers in english and spanish counting by fives up to 50   
  2. Watch this video to repeat the numbers: (counting by fives) https://www.youtube.com/watch?v=EemjeA2Djjw&t=62s
  3. Make a video  repeating the patterns with your seeds or tokens
  4. Use seeds or tokens to represent the amounts 
  5. Take a picture and send it
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.
 

 

ACTIVIDAD 3  Language art ( Alphabet - Reading and Writing) Phoenics 

  1. Watch this video about:  The phonics of letter” C” Use  this video.

  2. Repeat the letter phonetic  and  the words with “C” out loud
  3. Write the letter (stroke)  the Phoenics on your Alphabet notebook https://www.youtube.com/watch?v=AAmVGxNF--w
  4. Draw 3  objects that begin with the “C” letter
  5. Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.

 

Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 
 

ACTIVIDAD 4- SCIENCE GO GREEN - HUERTO - Sustentabilidad y reciclado

We're going to practice:
 
 
  1. Investiga  lo que es reciclar y sobre algunos materiales que se pueden reciclar y lo que se puede rehacer con ellos?
  2.  Usa este video
  3. Identifica las 3 palabras para reciclar, escríbelas en tu cuaderno e ilustrarlas
  4. Dibuja una historia de ¿Cómo  puedes ayudar al planeta reciclando?
  5. Graba un video explicando tu información ( usa tus dibujos)

Sube tu trabajo a Facebook
 
 
 

ACTIVITY 5 SOCIAL STUDIES - LANGUAGE ARTS - VOCABULARY - COLORS    MY HOUSE - MY HOME - MY FAMILY

  1. Watch this video: https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8 (parts of a house)
  2. Watch this video about family members link; https://www.youtube.com/watch?v=tS8q86ODHuc
  3. Think about your “My house” (yours) , “My family”, My favorite place at home”. What I like and dislike. My pet in the following video
  4. Repeat the words  in the video
  5. Paste the parts of the house in the right place. 
  6. Draw yourself, your family  and your favorite places in this  house.
  7. Color the parts of the  house  with the following colors
    • door-brown
    • window-red
    • bathroom-blue
    • garden-green
    • Kitchen- yellow
  8. Write 3 times the words  on your notebook and illustrate them
  9. Work on your Fun book pag.21, -24
 
Dibujo para colorear casa - Dibujos Para Imprimir Gratis
e1b365be54b47626568009e85cdffe72.jpg (564×789) | Pagine di ...
 
 
 
 
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "Playmoney" del día y lleva un registro de estas.
 
----------------------------------
 

WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

 
    • Language and Communiation
    • Ciencias/Science and Technology
 
 
 
 

________________________________________________________________________________________


 

HAPPY TEACHER'S DAY!

Teachers Day Teacher GIF by evite

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERENCES

Campos Formativos:

 
Language Arts
 
Math Thinking
 
Social Studies
 
Science
 
Personal & Social Developement
 
Physical Ed. & Health
 
Fine Arts