37) PF WEEK 37 (MAY 18-22TH, 2020)

Descripción del curso

 

 

GRADE

36) X° / GRADE WEEK 37 (MAY 18-22nd, 2020)

 

(Da click en este botón para
direccionarte a Classroom)
 
CÓDIGO DE LA PLANEACIÓN DE LA SEMANA 37:   
 
CODE: 4y3p2wc

-------------------------------------

Google Meet

¡TE DEJO NUESTRO LINK SEMANAL!

Hora: 11am

Link: meet.google.com/xrn-gwcg-qoc

 
 
 
Lotus flower icono gratis    Revisa las actividades para Mindfulness 
 
______________________________________________________________________________________

MONDAY MAY 18TH , 2020

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten:   Adidtions 
  • Math thinking:  additions
  • Letters:  “A-a”
  • Numbers: 
  • Vocabulary: Emotions

 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: additions
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 10 minutes per day.  
  1. Eduten
  1. Look around your house and gather  10  little toys ( blocks, cars, or tokens)
  2. Count them 
  3. Make groups of things as follows (make a ten)

Dictation.

 8 + 4 = ______  Take a picture of you groups and identify How many  toys do you have? 

10  + 3 = _______ Take a picture of you groups and identify how many cars do you have?

5 + 4 = ________  Take a picture of you groups and identify how many cars do you have?

5.  Take a picture

 

Sube tu trabajo a Facebook

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY

 We're going to practice: Emotions and feeling vocabulary 
  •  
  1. use this chart to identify the words and emotions
  2. .identify the emotions in the videos   
  3. identify the situations about how you feel towards your friends and classmates.
  4. Identify the meaning in english and spanish
  5. Write the words in your notebook
  6. Illustrate the emotions with a drawing
  7. Graba un video repitiendo el vocabulario 
 
Sube tu trabajo a Facebook
 
 
abeja icono gratisPractica Spelling con este vocabulario.

 

 

  Sube tu trabajo a Facebook

ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)

Actividades Programa Inteligencia Emocional y Social - Educación Financiera y Negocios
Te invitamos a trabajar el programa TREASURE ISLAND desde casa.
 
Vamos a definir nuestras 3 conductas observables de la semana, trabajando con la habilidad de AUTOCONTROL 
 
 
 
Una conducta observable, es una acción concreta que podemos acordar en familia para mejorar nuestra dinámica familiar.
 
 
Identifica en la tabla de arriba (rúbrica), el nivel en donde te encuentras (las descripciones de cada habilidad te dicen lo que eres capaz y lo que falta por alcanzar). En familia, platiquen qué acciones pueden ayudarte para alcanzar el siguiente nivel (siguiente sol).
 

We're going to practice: ● 1. Ésta semana, proponemos trabajar con: AUTOCONTROL

  1. Investiga  lo que es   EL AUTO CONTROL
  2. Watch these videos : https://www.youtube.com/watch?v=-x6Q4CmaG1w 
  3. Identifica ¿ Qué es el auto control? en el video y ¿Qué fue lo que se  logró en ambos videos al estar solos y pensar ?
  4. Identifica  dos  ocasiones donde “No” tuviste auto control.
  5.  Dibuja las en la mitad de la hoja de  tu cuaderno de proyectos
  6. ¿ Identifica ¿Dos acciones donde” SI” pudiste controlarte?
  7. Usa tus dibujos para  grabar un video y explicarnos ¿Qué fué lo que realizaste  para auto controlarte
  8.  Platica con papás, otras acciones que están llevando a cabo en el video en las imágenes y platiquen que  de esas acciones las practicarán en la semana. 
  9. Dibuja en una hoja blanca, estas acciones conductas con las que te comprometes a cumplir esta semana. 
  10. Pega tus dibujos en tu manta Treasure Island o registro que esté visible en casa, para que siempre las tengas en cuenta.
  11. Al final del día si cumpliste con todas las conductas, te llevas un "play money" por cada una de ellas.
  12. Guarda tus "play money " en un bote o frasco.
  13. Practica estas conductas durante toda la semana!.
  14. Write your sentences in your notebook and in your Treasure Island Chart.
  15.  Toma una foto realizando estas acciones 
 
Sube tu trabajo a Facebook
  1.  

          

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.
 

We're going to practice: Additions / Balance / Bank account

Realiza el conteo de tu “play money” o de tus puntos obtenidos por tus acciones a desarrollar

  1. Identify How many play money you have this week
  2. Count   the “play money” you had today
  3. Write how much “play money” you have in your “Bank Account”
  4. Take a picture and upload it

Count your “play money” and write how much you gained in the “Balance Account”

 
 

 

ACTIVIDAD 4 LANGUAGE ARTS - VOCABULARY (LETRAS “phoenics and stroke” 

We're going to practice: Vocabulary - Phonics “Reading and writing letterA-a”

Investigate about: Letter “ A”- Phonetic 

  1. Repeat the words out loud 
  2. Watch how to write letter   “A” 
  3. Watch this video to identify how to trace lowercase letter “a” 
  4. Write letter “A-a” in your alphabet notebook 
  5. Look for some things that start with letter “A-a” and write 3 of them
  6. Illustrate the words repeating the “A.a” sound
 
Sube tu trabajo a Facebook


PHYSICAL ED ACTIVITY

 We're going to practice: Strech
 

 
1. Siéntate sobre tus piernas como lo muestra la imagen.
2. Lentamente inclínate hacia el frente, para estirar la espalda, no te fuerces.
3. Mantén la posición 5 segundos.
4. Realiza de 3 - 5 repeticiones, tratando de estirar poco a poco cada vez.
 
top faire GIF
 

ACTIVIDAD 5 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
BOOK OF THE WEEK: 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Read trough the week, the assigned book

 
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
  • Auto-evalúa tus ejercicios con las rubricas de escritura de tu cuaderno.
  • No olvides escribir la bibliografía en tus trabajos de investigación.

-----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

 
  •  Emotions:  Trabajo colaborativo Conductas observables. Cualidades: conductas observables de la semana
  • Trazo de  palabras con “A-a”
  • Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.

 

WHAT WILL BE EVALUATED:

  • Language and Communication  : Vocabulary, Letters, Phonics. Escritura .
  • Language arts Reading; sonidos de los fonemas repetir y grabación
  • Social Studies “ Dibujos Conductas observables “Auto Control
  • Mathematical Thinking: Subtractions escritura de números, resolución de las mismas
  • Graphomotricity: Trazo de fonemas. A-a
 

 

 
                                      

________________________________________________________________________________________

 

 


TUESDAY MAY 19TH

Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.

 

 

 

 

 

 

  • CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

    • Alfabeto. Lenguaje y comunicación: Identificación del fonema palabras que comiencen con “A-a”
    • Mis sentidos. Exploración y conocimiento del mundo. Promoción de la salud
    • Lenguaje escrito: Ortografía,, Vocabulario: de toda la producción realizada
    • Matemáticas (Eduten): Ones And tens - Subtractions


    ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

     We're going to practice: Substraction
     
    1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 10 minutes per day.
 
 
ACTIVITY 1 MATH SUBTRACTIONS
    1. Help your mom to count the clothes in your house.
    2. Count socks, t shirts or shoes
    3.  Solve  (Subtractions) and separate the object.
      1.  8 socks  - 3 socks  =  ____  socks
      2.  20 shoes - 10 shoes = ______ shoes
      3.  3 t shirts - 2 t shirts = _____ t shirts
    4. Copy the numbers and subtractions in your JVS Math notebook  
    5. You can practice subtraction with different objects
 

ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

 We're going to practice: vocabulary - (“phonics and stroke”)
 

We're going to practice: Vocabulary  Review)Letter” A-a”- Phonetic  stroke

2.Repeat the words out loud 
3.Watch how to write letter   “A - a “ 
4.Watch this video to  some vocabulary that begin with  “A-a” 
Choose  3 word on the video
6.Write and illustrate   3  words that start with letter “A” in your doble lines notebook.
7.Look for some things that start with letter “A” 
Take them  a  Photo
 
▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 |
Upload your work to Google Classroom.
 
Sube tu trabajo a Facebook
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

  1. Dictation.
  • angry
  • bus
  • school
  • dinosaur   
 

 

ACTIVITY 3 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA 

 We're going to learn: Reading / Listening /Characte
 
 
 
 We're going to learn: Reading / Listening /
BOOK OF THE DAY:  “ How Do Dinosaur Go to school”
  1. Lee en Scholastic. Read aloud ““ How Do Dinosaur Go to school” history on Family  and community section” and record your voice while you read it.
  2. Upload your record to Facebook. 
  3. VISUALIZING/CHARACTERS (Parts of story) - Characters. 
  4. Learn about parts of the story and characters https://www.youtube.com/watch?v=Aq4jnZfnKS4
  5. Listen to the.How Do Dinosaur Go to school
  6. Close your eyes and make a picture in your mind.
  7. Think how did you imagine the story 
  8. Identify the characters of the story and how you imagine them (face, hair, tall, short)
  9. Describe the picture in your mind by drawing and describing out loud (practice the vocabulary you know)
  10. Identify the characters and parts of  the story 
  11. Make a drawing of how you visualize the Characters of the story
  12. Record a video that explain the story and describe the characteristic of the characters. 

Sube tu trabajo a Facebook


ACTIVITY 3 : MUSIC ACTIVITY

We're going to learn about: Playing a song / Musical notes

GarageBand icono - ico,png,icns,Iconos Descargar libre Trabaja en Garageband, en algúna app similar que tengas en casa o utiliza algún instrumento. Trabajemos con el teclado. Practicando la escala musical.    
 
 
1. Let's prepare a surprise for Fathe's day!.
2. We'll practice playing Happy Birthay song.
3. Listen to the song. From 0:00 to 0:12 seconds only.
4. Practice in your garageband or instrument. 
5. Try to learn by memory the first 6 musical notes. 
 
 
ACTIVIDAD 4 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
  1.  We're going to practice: Oral reading / Characters
 

ACTIVIDAD 5 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.

 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "play money" del día y lleva un registro de estas.
  • Auto-evalúa tus ejercicios con las rubricas de escritura de tu cuaderno.
  • No olvides escribir la bibliografía en tus trabajos de investigación.
 -------------------------------------
EVALUABLE PRODUCTS:
  • The productions you  made, evaluated and published of the above contents in the social networks. 
  • WHAT IS GOING TO BE EVALUATE: vocabulary. written. pronunciation. Graph moticity.
  •  Make a drawing of how you visualize the Characters of the story
  •  Record a video that explain the story and describe the characteristic of the characters. 
  • Solve story:  Vocabulary Write  2  times the words  on your notebook and illustrate them
  • .Write and illustrate   3  words that start with letter “A” in you doble lines notebook.
  •  Words that start with (Review) “A”  letter”  On your double line Notebook
 
 WHAT IS GOING TO BE EVALUATE
  • Mathematical Thinking   : Math ,  Financial Education .
  • Reading Comprehension  -  Comprehension of the 5 reading powers, video de la historia leída. Video, estructura, secuencia, contenido
  •  Language and Communication : vocabulary:  that start with” A”write, pronunciation. Words.
     
 
 
 

________________________________________________________________________________________

WEDNESDAY MAY 20th

Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: subtractions  
  • Math thinking: subtractions
  • Letters:” J-j” Words ( review)
  • Vocabulary: Sea animals
  • Science: Sea Animals 

 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: subtractions
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 10 minutes per day.
 
 

 

 ACTIVIDAD 2 LANGUAGE ARTS - VOCABULARY (EJEMPLO PARA TRABJAR LETRAS “phoenics and stroke” “Letter” J”

We're going to practice: Phoenics and Letter ( Review)“J-j”


  1. Watch  this video about Letter J-j- Phonics    
  2. Repeat the words out loud 
  3. Watch how to write (stroke) letter   “J-      j”
  4. Write letter “J” in your alphabet notebook 
  5. Look for some things that start with letter “J -j” in a magazine “” and cut out them
  6.  Paste the pictures and  write 3  times each word (on your double line notebook)
  7. Repeating the “J-j” sound
  8. Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.
 
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

Sube tu trabajo a Facebook


 

ACTIVIDAD 3 SCIENCE - LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

Today's topic: ZOO ANIMALS


Watch this video about  Sea Animals

  1. Learn  and identify  Sea Animals on this virtual visit to the   sea animals 
  2. Identify the animals you know from the list 
  1. Repeat the words  3 times and watch your pronunciation
  2. Talk to your parents about the  Sea animals and Where Do they Live?
  3. Name some Animals names  and  identify:  What do They eat?
  4.  Cut  out and paste some Sea Animals on your  project notebook
  5. Investigate: About Sea Animals and Aquariums in the World
  6. Identify on the map ¿Where was the first   Aquarium in the world
  • starfish
  • octopus
  • jellyfish
  • shark
  • turtle

  1. Solve page  69 Y 70  on  your Big fun Book.  “Sea animals”

 

 
Sube tu trabajo a Facebook

 

ACTIVIDAD 4 EXPRESSION ACTIVITY

Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy

(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)

Sube tu video a Facebook, etiquetando a Miss Sofy.

 

ACTIVIDAD 5 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.

 

 

ACTIVIDAD 6 - LANGUAGE ARTS - WRITING 

We're going to evaluate: Graphomotricity / Writing
 
Revisemos el avance semanal de tu caligrafía. 
 
Toma una foto a tu cuaderno de caligrafía, del ejercicio que hayas realizado en la semana, que te haya salido mejor. (rutina diaria).

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Tómale una foto y sube tu trabajo a Google Classroom.

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "play money" del día y lleva un registro de estas.
  • Evalúa tu escritura

 

-----------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:


  •  Draw the 3 animals that you chose.
  • . Solve  pág. 69 Y 70 on  your Big fun Book.  Sea animals
  • Upload your work to Google Classroom.
  •  Trace letter J - j  “in your cursive notebook.
  • Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video
  •  

  WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

  • Mathematical Thinking   : Math ,  Financial Education .
  • Reading Comprehension  -  Comprehension of the 5 reading powers. Libro resuelto., 
  •  Language and Communication .Pronunciation. y escritura del vocabulario
 

________________________________________________________________________________________


THURSDAY May 20th

Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten:  SUBTRATIONS
  • Math thinking:  Subtractions
  • Number: Counting five by five
  • Letters:J-j
  • Vocabulary:  the city places
  • Social Studies ”
  • Energía renovable 

 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice: subtractions
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 10 minutes per day.

 

 

ACTIVIDAD 2 MATH THINKING - COUNTING - NUMBERS

We're going to practice: Counting / Numbers: / Fine motricity / Colours

  1. Look around you house and find   seeds, in each square,  according to the number. Seeds that you have at home: (beans, lentils, etc.)

Teaching Kids How to Count by Fives | Sing Laugh Learn

  1. Repeat the numbers in english and spanish counting by fives up to 50   
  2. Watch this video to repeat the numbers: (counting by fives) https://www.youtube.com/watch?v=EemjeA2Djjw&t=62s
  3. Make a video  repeating the patterns with your seeds or tokens
  4. Use seeds or tokens to represent the amounts .
  5. Write a numerical sequence counting five by five on your math notebook
Skip Counting | guruparents
 
  1. Take a picture and send it
 
Sube tu trabajo a Facebook

 

ACTIVIDAD 3  Language art ( Alphabet - Reading and Writing) Phoenics 

  1. Watch this video about:  The phonics of letter( Review)” J - j”Use this Video

  2. Repeat the letter phonetic  and  the words with “J ” out loud
  3. Write the letter (stroke)   “J-      j” the Phonics on your  double line notebook 
  4. Draw 3  objects that begin with the “J j” letter
  5. Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.
 
Sube tu trabajo a Facebook

 

ACTIVIDAD 4- SCIENCE GO GREEN - HUERTO - Sustentabilidad y Energía renovable

We're going to practice:

  1. Investiga  lo  la energía verde  o renovable y sobre algunos materiales que se pueden reciclar y lo que se puede rehacer con ellos?
  2. Use this video
  3. Identifica  los  tipos de energía, 
  4. Realiza un mapa mental (con dibujos) de las energías verdes o renovable en tu cuaderno de proyectos
  5. Dibuja  3 acciones que puedes realizar en tu casa  para ahorrar energía
  6. Dialoga con tu familia acerca de estas acciones para implementar
  7. Graba un video explicando tu información de la energía renovable y sus beneficios ( usa tus dibujos)
 
Sube tu trabajo a Facebook

 

ACTIVITY 5: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY - SOCIAL STUDIES - THE CITY 

 We're going to practice: vocabulary - THE CITY
 

 

  1. Watch this video:    video about “my  city” 
  2. Think about your “Your city”. What I like and dislike.
  3. Repeat the words  in the video
  4.  Cut out  from a magazine and paste the places of the city 
  5. En una trozo de cartulina arma tu comunidad usa recortes de revista o dibujos. 
  6. Draw yourself, your family  and your favorite places in this  city.
    • store
    • supermarket
    • park
    • Police station
    • School
    • Hospital
  7. Write 2 times the words  on your notebook and illustrate them
 
 
Sube tu trabajo a Facebook
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

 

 

ACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
Scholastic Canada Ltd. | LinkedIn

Lee en Scholastic Remember to read aloud your book. You can read it with your family for bedtime story. Don´t forget to spot the characeters!.

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "Play Money" del día y lleva un registro de estas.

----------------------------------

 

EVALUABLE PRODUCTS:

  •  Graba un video explicando tu información
  •  Vocabulary: The city
  •  series number  2 times counting 5 by 5
  • write the Phoneme on your Alphabet notebook 
  • Draw 3  objects that begin with the “J.j” letter
  • Energía renovable

 

WHAT IS GOING TO BE EVALUATE

    • Language and Communication.  Escritura de Vocabulario y fonema.Fluidez en la criterios de cuadernos
    • Ciencias/Science and Technology. Investigación  Energía renovable la 
    • Pictures En una trozo de cartulina arma tu comunidad usa recortes de revista o dibujos. 
    • Draw yourself,  on your family  and your favorite places in this  city.
 
 
 

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Sube tu trabajo a Google Classroom.

Sube tu trabajo a Facebook
 
Sube tu trabajo a Youtube
 
Sube tu trabajo a Twitter
 
Sube tu trabajo a Blogger
 
 
________________________________________________________________________________________

FRIDAY 21st

Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para  la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTENIDOS ACADÉMICOS: 

  • Eduten: Substraction
  • Math thinking: subtraction
  • Letters:
  • Vocabulary: pop art
  • Art concepts: Colors, 
  • Handwritten exercise
 

ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE  MATH - EDUTEN 

 We're going to practice:
 
1. Earn many medals practicing mathematical concepts in Eduten You have to work during short periods of time Completing 15 minutes per day.
 

 

 

ACTIVITY 2 MATH - SUBTRACTIONS

  1. Help your mom to count cereals  in your house.
  2. Count socks, t shirts or shoes
  3.  Solve  (Subtractions) and separate the object.

 8 (cereals or seed)  - 3 cereals or seeds  =  ____  (cereal or seeds)

 20 (cereals or seed) - 10  = ______ (cereals or seed) 

                        3( Cereals or seeds) - 2 (cereals or seeds) = _____ (cereals or seed)


ACTIVITY 3: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY

 We're going to practice: vocabulary - 
 

 We're going to practice: vocabulary - ART Revisa las actividades de hoy en el BLOG DE ARTE

  1. Watch the video to learn about: PICASSO AND SHAPES https://www.youtube.com/watch?v=yvKd-j5nxDw 
  2. Identify the meaning of the words in the video 
  3. In your notebook write the words and their meaning. (english and spanish)
  4. Make a sentence or a drawing of these words
    1. kinds
    2. inspired
    3. triangle
    4. rectangle
    5. heart
  5. Write the words 3 times with it’s meaning in english and illustrate them. In the same notebook you are working on, write 2 short questions with their short answer each. 

ACTIVITY4: ART PROGRAM MAY PICASSO - MODERN ART 

  1. Investigate about: Modern Art
  2. Watch this video: https://www.tate.org.uk/kids/explore/what-is/pop-art
  3. Investigate and remember the technique:  collage (mix media)
    1. What is Modern Art?
    2. Who was Pablo Picasso?
    3. Where was he born? (Localize his place of birth in your map)
  4. Make a drawing of your own version of one of Picasso’s work of art

HERE YOU HAVE SOME OF PICASSO'S PAINTINGS:

https://docs.google.com/document/d/1Iexi0v-5fnjrXpYCEtep7cI26HlJLO0hUm4hJDDA_hc/edit?usp=sharing

  1. Make a design with a drawing where you let your classmates know the meaning of your word and an example of it.
  2. Finally, let's put the technique into practice:

 Use materials that you have at home, they can be seeds, colored leaves, tree leaves, where with mother's support you make a work of art.

http://mericherry.com/2011/11/13/kindergarten-picasso-inspired-guitar-collages/

 
Sube tu trabajo a Facebook
 
abeja icono gratis

Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.

  EVALUACIÓN SPELLING: Graba tu voz con las palabras de este vocabulario (pronunciando en inglés y español)  y compártela en el Facebook del grupo.

ACTIVIDAD 5 - LANGUAGE ARTS - WRITING 

We're going to evaluate: Graphic Motricity / Writing

  1. Use this exercise and draw them on your with notebook  realiza los ejercicioremarca dos veces con cada color)
  2. Revisemos el avance de tu  caligrafía
  3. Toma una foto a tu cuaderno de caligrafía, del ejercicio que hayas realizado en la semana, que te haya salido mejor. (rutina diaria).
 
Sube tu trabajo a Facebook
 

Scholastic Canada Ltd. | LinkedInACTIVIDAD 6 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC

 We're going to practice: Oral reading / Characters
 
 
  1.  Lee o Ve el libro   “Me… Jane” book on the People seccion en Scholastic
  2. Identifica las características positivas del personaje principal
  3. Realiza un dibujo del personaje y de sus características
  4.  Agrega características mágicas al  personaje que elegiste
  5. Dibuja otra historia con el   personaje resaltando sus características mágicas
  6. Cuéntanos tu historia usando tus dibujos 
 
Sube tu trabajo a Facebook

 

ACTIVIDAD 7 - LANGUAGE ARTS - WRITING 

We're going to evaluate: Graphomotricity / Writing
 
Revisemos el avance semanal de tu caligrafía. 
 
Toma una foto a tu cuaderno de caligrafía, del ejercicio que hayas realizado en la semana, que te haya salido mejor. (rutina diaria).
 
 
Sube tu trabajo a Facebook

▷ ✅ Google Classroom ➡️ Información, Reseñas y Precios | 2020 | Tómale una foto y sube tu trabajo a Google Classroom.

 
 

CIERRE

  • Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "Playmoney" del día y lleva un registro de estas.

 

---------------------------------------

EVALUABLE PRODUCTS:

  • LOS PRODUCTOS FINALES QUE LES DEJASTE EN EL DÍA. LOS QUE TIENEN ÍCONOS DE REDES SOCIALES).
  • Graba tu voz con las palabras de este vocabulario 
  •  foto a tu cuaderno de caligrafía
  • Cuéntanos tu historia usando tus dibujos

 

  WHAT WILL BE EVALUATE

  •  Language and Communication : Vocabulary( written and pronunciation, sequence on  the story)
  • Vocabulary
  • Ciencias/Science and Technology
  • ------------------------------------------------------------------------------------------------

REFERENCES

Campos Formativos:

 
Language Arts
 
Math Thinking
 
Social Studies
 
Science
 
Personal & Social Developement
 
Physical Ed. & Health
 
Fine Arts