39) FIRST WEEK 39 (JUNE 1ST - 5TH, 2020)
Descripción del curso
FIRST GRADE
-------------------------------------
MONDAY 1
Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos habilidades de inteligencia socio-emocional, con el fin de lograr la gestión y manejo de las emociones a través de la metacognición y el desarrollo de la conciencia de las propias conductas de forma autónoma y responsable para establecer patrones positivos en las relaciones sociales de cada miembro de la comunidad.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
- Habilidades sociales y emocionales: Self Awareness
- Vocabulary words
- Grafomotricidad Trace letter "B"
- Reading and Writing
- Phonics "B"
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS -VOCABULARY
- Identify the vocabulary words in the list.
- Identify situations that make you feel that way
and this one Pronunciation column 2: https://youtu.be/YDFfnrmjrVw
4. Write one sentence with each word and a drawing
- awaken
- determined
- disgusted
ACTIVITY 3 TREASURE ISLAND PROGRAM (Social & Emotional Learning)
We're going to practice: Self Awareness
CONSIDERATION.
- HELP MY MOTHER.
- CLEAN THE DUST
- DO MY ACTIVITIES
ACTIVITY 4 TREASURE ISLAND
Count your “play money” and write how much you gained in the “Balance Account”
ACTIVITY 5 KIVA - Social and Emotional Learning - Language arts: Grammar
Investigate in which things you are good to make.
Watch this video: https://www.youtube.com/watch?v=0JvTJchlk48
- Think about what you like to do.
- Draw a picture of what you are good at.
- Ask your father or mother in what they are good at.
- Write one sentences with your answer and illustrate it.
ACTIVITY 6 LANGUAGE ARTS - LETTERS
- Watch this video:https://www.youtube.com/watch?v=icz7Fiv9oBc
- Repeat the Phonics of letter “B” and repeat the sound in the video.
- Trace letter “B” in your notebook.
- Identify 5 words that start with “B” and write them.
- Repeat the sound of the letter each time you write it
- Let me hear how you are pronouncing while you write by recording your work with a video.https://www.youtube.com/watch?v=DciLdOoAHc0
- Write 5 words with letter “B” and illustrate them.
Upload your work to Google Classroom.
PHYSICAL ED ACTIVITY
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
PRODUCTOS EVALUABLES:
- Proceso realizado en Eduten
- Vocabulario de emociones
- Oraciones con palabras de vocabulario
- Registro de Bank Account
LO QUE SE EVALUARÁ:
- Social and Emotional Learning: We are all valuable
- Language Arts: Listening and writing “B”
- Math Eduten : Plane figures 2
- Social & Emotional Learning: Self Awareness
________________________________________________________________________________________
TUESDAY 2
Propósito de la sesión: Desarrollar en los alumnos pensamiento crítico y la metacognición a través de la metodología del programa de comprensión a través del arte y la literatura, aplicando las técnicas de apreciación y producción de arte y literatura.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
- Language Arts: Vocabulary
- Math (Eduten): Plane figures 2
- Reading: “Grandfather’s Shape Story”
- Music: Musical scale.
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE
ACTIVITY 3 SOCIAL STUDIES - DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
- Watch this video about to the town https://www.youtube.com/watch?v=0xV_vqlJHDQ
- Think about a trip to the town.
- Identify the places you know or visit.
- Repeat the words out loud from the video.
- Write a short sentence about the town places.
Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.
ACTIVITY 4 COMPRENSIÓN A TRAVÉS DEL ARTE Y LA LITERATURA
Lee en Scholastic. Read aloud and record your voice while you read it.
Listen to the story (read the story)
- Close your eyes and make a picture in your mind.
- Think how did you imagine grandfather.
- Draw a picture of your favorite part.
ACTIVITY 5 LANGUAGE ARTS
We're going to practice Spelling
Spelling ( phonetic sound) with the weekly vocabulary words.
Record your words.
Upload your work to Google Classroom.
MUSIC ACTIVITY
We're going to learn about: Playing a song / Musical notes
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "COINS" del día y lleva un registro de estas.
----------------------------------------
PRODUCTOS EVALUABLES:
- Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
- Las redacción y la escritura con las rúbricas de escritura
- La grafomotricidad de los enunciados y producción escrita
- Video de lectura en voz alta.
LO QUE SE EVALUARÁ:
- Pensamiento matemático: Matemáticas, Educación Financiera con Estadísticas de Eduten
- Lenguaje y Comunicación: Lectura oral y comprensión
- Lectura oral (Puntuación, dicción)
- Lectura de comprensión (Visualizar come estrategia)
________________________________________________________________________________________
WEDNESDAY 3
Propósito de la sesión: Que el alumno a través de actividades lúdicas y recreativas desde casa, desarrollo y construya la parte cognitiva, afectiva, emocional, actitudinal, social y cultural de su corporeidad.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
-
- Language arts - Sentences with vocabulary words (places)
- Math: (Eduten) Time: Plane figures
- Social Studies & Science: Ecology (Energy and the Sun)
- Fine arts: Dance and Drama
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2 DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
- Investigate watching this video about places.
- https://www.youtube.com/watch?v=UdDXlL9u0vI&t=62s
- Repeat the words out loud in the video.
- Think about the places that are near your house.
- Write the words in your notebook and illustrate them.
- Write one sentence with each word and tell what is your favorite place.
- school
- police station
- bakery
Upload your work to Google Classroom.
Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.
ACTIVITY 3 LANGUAGE ARTS - LETTERS
- Repeat the Phonics of letter “P” and repeat the sound in the video.
- Trace letter “P” in your notebook.
- https://www.youtube.com/watch?v=9C9BFD0ZHSk
- Repeat the sound of the letter each time you write it
- Write 5 words with letter P and illustrate them.
Upload your work to Google Classroom
ACTIVITY 4 MAC GRAW
Login in McGraw Science and look for the assigned activity
- "Energy and the Sun” Lesson 2: Sunlight and Shade.
- Investigate about the Sun watching the video https://www.youtube.com/watch?v=Zc2wE5dVx3Y
- Answer the activities in your Science book page 48.
- Investigate about shades looking at this photo.
- Make an experiment with a lamp to play with shades.
6. the activities in your Science book pages 49 and 50.
Share your work in Google Classroom.
ACTIVIDAD 5 EXPRESIÓN CORPORAL
Encuentra las actividades del día en el video del perfil de Facebook de Miss Sofy:
(importante entrar a Facebook desde la cuenta del grupo para ver el video de la clase)
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "playmoney" del día y lleva un registro de estas.
PRODUCTOS EVALUABLES:
- Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados
- Las redacción y la escritura con las rúbricas de escritura
- La grafomotricidad de las oraciones escritas
- La comprensión de los temas de Ciencias: Energy and the Sun
- Trazo de letra "P"
LO QUE SE EVALUARÁ:
- Language arts: Written Language( Vocabulary words ).
- Math: (Plane figures 2).
- Social Studies & Science: Energy and the Sun
- Fine Arts: Dance, Music
- Stroke of letter "P"
________________________________________________________________________________________
THURSDAY 4
Propósito de la sesión: Los alumnos evaluarán el impacto de lo aprendido y buscarán la forma de compartir sus aprendizajes con otras comunidades en el mundo.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
- Language Arts: Vocabulary
- Math (Eduten): Plane figures 2
- Science: Five things the plants need
- Social Studies: Beginning Economics
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
ACTIVITY 2 CAMBRIDGE REVIEW & PRACTICE
We're going to practice: Listening
STARTERS
- As we present the evaluation exercises:
Listen to the audios, and answer the exercises.
ACTIVITY 3: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
- Investigate watching this video about places
https://www.youtube.com/watch?v=OkfROvtrDl8
- Repeat the words out loud in the video.
- Identify the places you can visit and what they are for.
- Write one sentence with each word mentioning what are they for.
- grocery store
- hospital
- bank
Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.
ACTIVIDAD 4- SCIENCE GO GREEN - HUERTO - Sustentabilidad y reciclado
Check and observe your plant.
- Investigate about the five things plants need watching this video:
- https://www.youtube.com/watch?v=eWodhBfnRto
- Write 3 sentences about the plant you planted some weeks ago.
- Describe your drawing with a video.
ACTIVITY 5 MAC GRAW - -SOCIAL STUDIES - BEGINNING ECONOMICS
We're going to practice: GOODS AND SERVICES
Login in McGraw Social Studies and look for the assigned activity
- "Beginning Economics” Lesson 1:Goods and services.
- Investigate about Let´s Go to the Store watching the video https://learn360.infobase.com/p_ViewVideo.aspx?xtid=82950&loid=347826&custompage=1
- Make a drawing about the goods your family buys when when you go to the store.
- Find out the prices of these goods or services and identify what are goods and what are services.
- Make a list of goods and a list of services
Upload your work to Google Classroom.
CIERRE
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "Playmoney" del día y lleva un registro de estas.
PRODUCTOS EVALUABLES:
- Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
- Los escritos en cuadernos.
- Las redacción y la escritura con las rúbricas (criterios) de escritura de cuadernos.
- La grafomotricidad de la escritura con las rúbricas (criterios) en los cuadernos.
- Mapas con localización de lugares
LO QUE EVALUAREMOS:
- Lenguaje y Comunicación: Proceso diciendo los pasos en inglés (Criterios lectura y L.O)
- Ciencias: Sustentabilidad y ecología: huerto en casa
- Lenguaje y comunicación: Seguimiento de Instrucciones
- Vocabulario: Picture Dictionary Home Fun Booklet
________________________________________________________________________________________
FRIDAY 5
Propósito de la sesión:Integrar el concepto de escultura y del reciclado como “moldes” para la creación artística enfocada a la escultura al concepto del “Alebrije”.
CONTENIDOS ACADÉMICOS:
- Lenguaje y Comunicación: Proceso de elaboración de obras de arte en inglés.
- Ciencias/Science and Technology: Sustentabilidad y reciclado
- Lenguaje y comunicación: : Seguimiento de Instrucciones
- Arte: Moderno
ACTIVITY 1 DAILY ROUTINE MATH - EDUTEN
- Trace your tangram in a sheet of paper.
- Color each shape.
- Cut out each shape.
- Make a figure using all the shapes.
- Take a photo and upload to Facebook.
ACTIVITY 2: DAILY ROUTINE LANGUAGE ARTS - VOCABULARY
- Investigate watching this video: https://learn360.infobase.com/p_ViewVideo.aspx?xtid=82950&loid=347826&custompage=1
- Write one sentence with each word.
- fire station
- parking lot
- gym
Practice Spelling ( phonetic sound ) with vocabulary words.
ACTIVITY 3 - FINE ARTS
HANDS ON!!!
Using the last technique reviewed: COLLAGE
- Make a portrait of your father, in a blank sheet, using only geometric shapes. Cut magazines in geometric shapes or color sheets and paste them to make a portrait collage.
Keep your artwork. We are going to surprise dad next week!
ACTIVIDAD 4 DAILY ROUTINE - LANGUAGE ARTS READING - SCHOLASTIC
- Evalúa tus conductas observables en familia del día de hoy. Si cumpliste todas tendrás tus 3 "Playmoney" del día y lleva un registro de estas.
---------------------------------------
PRODUCTOS EVALUABLES:
- Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
- Los escritos en cuadernos
- Las redacción y la escritura de todos producción
- Los productos (obras de arte) obtenidas de acuerdo a las instrucciones
LO QUE EVALUAREMOS:
- Lenguaje y Comunicación: Proceso de elaboración de obras de arte diciendo los pasos en inglés.
- Lenguaje y comunicación: : Seguimiento de Instrucciones
- Arte: Moderno
- Matemáticas: Geometría - Cuerpos geométricos
- Las producciones realizadas y publicadas de los contenidos mencionados en las redes.
- Los escritos en cuadernos
------------------------------------------------------------------------------------------------